torsdag 12 mars 2009

Ring-på-dörren ....


På morgonen kommer Karina och hälsar på.

En snabb-titt, bara, men ändå.

Så glad jag blir.

Jag säger att det är på egen risk .., och ingen kram får hon.

Så sitter vi mitt emot varandra och småpratar lite.

Om jobbet .., om tonåriga barn och om förhållanden.

Och Karina får mitt kontokort, min kod och lovar att leka "hemsamarit".

Fru Dafgård ska bjuda på middag.

Kålpudding med lingonsylt.

Karina är så fin där hon sitter i fåtöljen och Pelle, ännu glad över brevet från Chilli i Limhamn, springer av och an på golvet och leker med en liten boll.

Och för första gången sedan i lördags, har jag tagit på mig vanliga kläder.

Det går framåt.

Jag är fortfarande rejält förkyld och har huvudvärk, jag ska inte arbeta vare sig idag eller imorgon (som är en lång dag, halv åtta till fem), nä, jag ska se till att det här eländet försvinner ..., men ändå .., jag börjar känna mig ..., starkare.

På måndag, ska jag stå bakom kassan igen och det ska bli hur roligt som helst!

8 kommentarer:

Alexandra sa...

Vad roligt att höra att du är på gång igen! Som du säger-stanna hemma ännu ett par dagar!

mossfolk sa...

Men visst känner man sig väl lite friskare bara av att ha på sig de vanliga kläderna (och duscha och bädda rent i sängen)!
Skönt att det går åt rätt håll och vad gulligt av Karina att fixa mat.

Elisabet. sa...

Alex: ja, det ska bli så himla härligt att få vara på g igen!

mossfolk: Karina är en KLIPPA!

Babsan sa...

Skönt att höra att du blir ompysslad!!!Vila nu ut ordentligt inna du går till bka till jobbet.Kramar

Anonym sa...

Sköt om dig! Hoppas du känner dig pigg på måndag. Kramar från de snöiga nord!
Ylva

Elisabet. sa...

Babsan och Ylva: tack ska ni ha!
Ja, jag uthärdar inte längre att befinna mig inom 31kvm dygnet runt.
Jag MÅSTE vara alert till dess.

Monet sa...

Ta det lugnt, Elisabet, att gå på för fort straffar sig. Säger en som vet.

Du calme, LUGN, som vi säger här i södra Frankrike!

Elisabet. sa...

Monet: nej, jag vet .. men nu har jag ju fredag, lördag och söndag på mig.

Ligger på soffan och ser en film om Jan Troell .., gäspar ..., och tänker att HUR ska jag palla att vara vaken i tio minuter till ..-))