söndag 8 mars 2009

Söndagsfönstret ..


Pelle, som hela natten var sur och puttrig .., ger upp.
Till slut hoppar han upp på loppisbordet och lägger sig för att sova.
Madame Avocado är lika hängig som bloggmadamen.

Ovanför min säng, nere vid fotänden, finns en stor spegel.

Där ligger jag .. vänd mot spegeln och tar en bild.

Och jag är sjukare än jag någonsin i mitt liv har varit, tror jag.

Ont överallt.

Hög feber på morgonen.

Huvudvärk.

Den snälle pensionatsvärden som nu börjar känna sig någorlunda, ska åka och handla färsk ananas, apelsiner, grape och citroner och även ta hem min fruktpress .., jag längtar efter juice så jag blir galen!

Nu mot sängen igen.

(Och med tiden blir pv en duktig bloggare .., nu har jag från soffan dirigerat hur man lägger in bilder här på sidan ....).


Ajöken, sa fröken.

16 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så jobbigt Elisabet. Att vara så dålig är tungt. Men vilken glädje att pv finns hos dig just nu, han verkar vara en fin "syster", precis som du var när han var riktigt sjuk. Krya nu på dig. Vila är nog det enda som hjälper, ja och som man mäktar med. Kram!

Anonym sa...

Krya på er!

Anonym sa...

Krya på dig! Det positiva med att vara sjuk är att man uppskattar livet än mer när man väl blir frisk!

Anita sa...

Influensan! Krya på dig Elisabet.
Smulan

Moster Ma sa...

Tack för att du delar med dig av hela livet- sjuk som frisk. Själv har jag nyligen fått instruktioner av en mild och matt make i sängen att lägga in bilder från kameran.

Anonym sa...

Usch, Elisabet, det där låter som en ordentlig influensa!! Räkna med flera sängdagar, det där måste vårdas med omsorg.

Krya på er båda två och ta det försiktigt med uppegående!!

Turtlan sa...

Instämmer i diagnosen INFLUENSA!

Vila, juice, Alvedon, se på TV, vila och ta det lugnt.
Inte gå och jobba för tidigt!

Sen så kanske det är en god idé att PV & Bloggmadamen går till Vårdcentralen till hösten och tar den säsongens influensavaccin....`?

( Så inte influensan slår till strax FÖRE Vasaloppet, för det var ju med en hårsmån i år ... )

Krya på Dig hälsar SjuksysterTurtlan!


PS: Hälsa PV att han bör avstå cykelturer på några mil / dag nu ett tag efter flunsan! Men sen är det ok igen.

Anonym sa...

Färskpressad juice av apelsiner och citron med mycket is! Det vill min dotter alltid ha när hon är sjuk. För hon har ett minne av att jag gav henne det engång när hon var riktigt dålig och hur mysigt det var! Så om jag kunde skulle jag pressa för glatta livet till dig nu!

Krya på dig :)

Christina sa...

Stackare som också har åkt på influensan! Krya på dig!

Väldigt hemtrevlig bild!

Jenny Bergvall sa...

Hua, det låter som du fåt influensan? Krya på dig snart!
Kram J

Det Mörka Hotet sa...

Krya på dig-kramar från Östergötland!

Anonym sa...

Pelle fattar väl ingenting av varför matten vill vara ifred.
Kram

Cecilia N sa...

Jag må vara dysdextriker, men den där handen!

Om jag håller upp mina händer mot skärmen och låtsas att den är en spegel (som din bild), då visar det sig att den där handen som skymtar är en vänsterhand. Med en ring på ringfingret.

Har ni förlovat er??

Elisabet. sa...

till er alla: PV har åkt hem .., jag ligger på soffan med pelle vid ena änden ., har fått färdigmat i frysen och mår PEST.

Cecilia: nä, det är presenten jag fick av mina arb.kamrater, ett p-kort hos silversmeden .. jag valde en silverrig med initialerna på mina barn .. (men det blev fel .. MMA .. istf MAA ...) och eftersom jag hade vigselring i 27 år har jag saknat den och satte den här på samma finger.

Nu mot sängen igen.

Cecilia N sa...

Fast annars hade det ju varit ett scoop ... :-D

Krya på dig!

Anonym sa...

Så nu är det omvända situationen - vad kallar man PV nu? Inte syster Florence heller...haha.

Gör som kroppen säger till dig, vila, drick alla fruktjuicer du kan få i dig så ska det nog ordna sig snart.
Kram!