måndag 23 mars 2009

Från sju till fem ..


Så här känner jag mig efter tio timmar på jobbet.
Bilden visar en trött Pelle.

Knappt hade vi börjat jobba i morse, förrän telefonen ringde.

Fyra sjukanmälningar, eller tre sådana och ett vård av sjukt av barn, blev resultatet.

Att trixa ihop ett fungerande kassaschema var inte det allra enklaste och jag välsignade den som uppfunnit Tippex .., det blev många ändringar.

När klockan var fem cyklade jag hemåt.

Tröttast.

Tog mig en snabbfika och stöööp på soffan Ektorp.

När klockan var sju, funderade jag allvarligt på att göra natt.

Nu är det ytterligare en timme senare och här sitter jag i nattsärken och viftar på tårna.

Kanske att man orkar vara på benen en timme till ..?

4 kommentarer:

JULIEK sa...

Så søtt ett Pelle bilde : )

Turtlan sa...

Jag är också med i den klubben ikväll...helt slut efter jobbet klubben. Redan nu å måndag....

Jag blev sittandes i över en timma när jag kom hem, surfade och spelade Bitch på datorn. Hjärnan fixade inte mer.

Bättre imorgon tänker jag!

Vifta på med tårna :-)))

Kesu sa...

Vilken ruggig dag. Men bilden på Pelle var superfin. Jag riktigt känner hans lena trampdynor. Hoppas att dina inte värker efter dagens stret.

Elisabet. sa...

Kesu: nej, jag har sällan eller aldrig ont i fötterna, i vaderna däremot, kanske för att jag nästan alltid står bakom kassan.

Nu ska jag dock lägga mig i sängen och bara njuuuuta av att få vila.