torsdag 26 mars 2009

Ibland går livet i racerfart.

Upp kvart över fem .., frukost .. säga hejdå till Pelle .., bilresa in till Halmstad .., vänta på Öresundståget .., hoppa på .., Laholm, Båstad, Ängelholm ., Helsingborg .., Landskrona .., Lund ., Malmö .., byta tåg .., spår 12 .., Östervärn .., Persborg .., Oxie .., Svedala .., Skurup .., Svarte och så havet och havet och himlen som en ostkupa och slutligen Ystad.

Cykla hemåt.

Byta kläder.

Icabyxor och röd tröja.

Håret i hästsvans.

Anoraken på .., kolla nyckelbrickan .., sprättkniven .., mobilen .., läppstiftet.

Och iväg.

Arbeta elva till åtta och cykla hemåt.

Tycker jag om det här sättet att leva?

Svar: ja.

Och i morgonkväll .., flyg till Stockholm!

6 kommentarer:

Joanna sa...

Fantastiskt! Det är ju så det ska vara. Pålle undrar ibland varför jag bokar biljetter varje gång jag får lön, men så ska det vara tycker jag. Massa saker inplanerade att se fram emot! Min närmsta är HEMMA över påsken, Stockholm/Uppsala med de två tjejerna jag bodde med under gymnasiet, under kristi himmelfärd, och sen Sverige i midsommar, festival i England i juni, och sen semester (med U2-konsert) i Augusti.. Som jag längtar!!

Bloggblad sa...

Lite skillnad mot min torsdag...
Vakna ½11....
äta frukost +läsa tidning till 12...
Gå ut och gå till 13...
äta till 14... (nåja, jag läste några bloggar och skrev en ny vers till en sång där också)

Soffan till ca 17 när maken kommer hem...

Mian sa...

Åh vad ressugen jag blir!
Det var jättelänge sedan jag åkte längre än 3 mil (=jobbet)...

Anonym sa...

Härligt =)

Evas blogg sa...

Här går det definitivt inte i racerfart. Men härligt att vi människor är olika!

Turtlan sa...

Ha en härlig Stockholmshelg!!!

För min egen del blir det en Tällberg helg med M. (Fast det är ju hemligt *L* )

Go flygtur!