tisdag 24 mars 2009

Ungefär så här ...


Bild: Helsingborg för några år sedan.
Det är underligt .., fast jag älskar att vara i havet, mest under vattnet,
upplever jag en slags f a s a när det stormar våldsamt och havet tycks ta kommandot.


... känns det när jag om en stund ska ta cykeln och susa iväg ner till stationen.

Ungefär så.

Som ett äventyr.

Och jag har packat ryggsäcken och kollat så att allt viktigt är med: kortläsare, kamera, batteriladdarna för kameran/mobilen .., mascaran, lilla spegeln .., pennorna ., Norra-Västerbotten-almanackan .., Skånekortet .., särken .., åååå, icke att förglömma särken!

Och lille herr Canon, förstås.

Här utanför är himlen ljust, ljust blå med stora ulliga, bulliga moln som liksom är ditslängda.

Snön är försvunnen.

Råkorna, dessa underbara fåglar som liknar präster, har fullt upp med heminredning och vaggar omkring på gräsmattorna där dom fyller sina näbbar med allehanda möblemang; gräs och mossa och små, små kvistar.

Solen flödar.

En härlig dag är det!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så är madamen på väg igen...ha det bra i Hallandet, tills det blir dags för nästa tripp!

Mian sa...

Åh så härligt att fara i väg som du gör stup i kvarten till landet Halland. Små äventyr precis hela tiden - vilken lycka!

Inkan© sa...

Själ älskar jag att vara nära havet -både när solen strålar och det är stiltje och när hela haver stoprmar, rasar och tvättar alla klippor rena.
Och ditt foto är så bra: jag kan nästan höra havets röst ända hit till storstan...

Så nu längtar jag till väst.

Anonym sa...

Jaha, den där eländiga särken kom med idag igen. Suck.
PV

Cecilia N sa...

Ska man tolka det så här, PV?: "vad ska hon med särk till när hon kan krypa ner till mig?"

Anonym sa...

Haha, "eländiga särken"...*skrattar*

Christina sa...

Snön är försvunnen skriver du...hmmmm, här ser det ut som ett julkort, suck!

Det är en fantastisk bild det där! Du och Herr Canon samarbetar bra.

Turtlan sa...

Du borde vara packningsvan vid det här laget?

Snabbpackad alltså... inte packad utan packad... ja Du hajar nog *L*

Monet sa...

Du har fått vinterhalmstad av mig idag. Det kan du titta på när du inte är är där. Du flyttfågel.

Elisabet. sa...

till alla raringar: ja, PV har bekymmer .. jag har alltid särk på mig när jag sover .., jag älskar den och jag har alltid haft nattlinne och tänker fortsätta att ha det också ..-)

Underbar resa hit blev det.

Och nu kvällsfika och Mian, det är precis som du säger.

Turtlan: bara en liten ryggsäck har jag med mig.

Evas blogg sa...

Jag beundrar dig för att du, med lätt packning, ger dig iväg på dina turer. Jag har svårt att förflytta mig. Angående särken: har du kommit över klimakteriebesvären? För annars tror jag det blir varmt :)!