lördag 28 mars 2009

Lördagsfönstret ...



Och Stockholm möter oss med närapå snöstorm!

Nu är det frukost hos dr Böhlander .., pensionatsvärden och dr Böhlander sitter mitt emot mig och pratar om hur det ska vara på det en gång tänkta pensionatet ...."du, vi kan t.ex anordna bridgeweekends .., jag som har busskort kan hämta upp folk och ....", säger den morgonpigge pensionatsvärden allt medan han tar sig en hjärttablett.

Ute ligger marken vit.

Snö nu ...!!!

Och i Skåne var åkrarna illandes gröna.

5 kommentarer:

Bert sa...

Snö! Givetvis. Det är mars!!!

Elisabet. sa...

Bert: men fy, så hemskt!

När jag satt på tåget från ystad till malmö var det som i maj hemma ....,alldeles grönt på åkrarna och en sån härlig grönska ....,! Och så detta ---(

Anitha sa...

Och i Malå är det Skoter VM ;-)

http://www3.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=19310

Elisabet. sa...

Anitha: ojojoj ..,det är i sanning kontraster ..-)

Monet sa...

Och jag ska inte fresta med en enda vårbild från Provence! För idag är det grått och regnet hänger i luften.

Men långt från snö är det och påskliljorna har blommat över!