måndag 23 mars 2009

Och ....



... här ligger man i sin säng och är plötsligt hur pigg som helst.

Man lyssnar till Karlavagnen där människor ringer in och vittnar om underligheter; om andar och döda människor som visar sig och jag snurrar runt i sängen och tänker att jag borde ha dammsugit och vattnat blommorna och det blir ont om tid i morgon, bara en timme har jag på mig innan det blir tågresa till landet Halland och jag ringer sonen och pratar länge och berättar om tankarna på ett vandrarhem och allt som hör till detta och vi pratar om fredagkväll när han ska agera taxichaufför och hämta sin mamma som är jag, på Bromma flygplats.

"Kram på dig mamma!" säger han när samtalet är slut och jag blir inutivarm och glad.

Och Karlavagnspratet fortsätter.

Min moster var synsk och tre månader innan min pappa dog ringde hon till mamma och sa att hon i en dröm hade sett pappa bäras ut på bår, mot nordväst .., ja, hon ville bara berätta ...., och mamma blev förskräckt och tänkte att måtte det inte vara sant.

Det blev precis så som moster Margit hade sagt.

Det var inte första gången det hände.

Hon hade väl någon slags gåva, förstås.

Eller ..,. mentala antenner.

Vissa människor kanske är ... mer vidöppna än andra.

Så tror jag.

I morgon åker jag till landet till Halland.

Till Anna-Karin (som har lovat hämta vid stationen), till pensionatsvärden (som har kör-övning och sedan hämtar hos Anna-Karin ...) och till pElle.

Jag har önskat stekt "tåsk" (är han smålänning, ja !) på onsdag och allt känns bra.

Ja.

Nu får man väl krypa ner under blommiga täcket igen.

Godnatt govänner!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Kåt? Någon?

Anonym sa...

Ja, jag är. Ska vi träffas?

Anonym sa...

Var bor du?

Anonym sa...

Landskrona

Anonym sa...

Jag kommer!

Rexxie sa...

Du verkar ha en anonym beundrare....

Anonym sa...

Ja, och det är då inte jag. Är ju tämligen offentlig.

PV

cruella sa...

Hahahaaa, vilka roliga inlägg du har fått här uppe;-)

Vore jag moster Margit hade jag nog talat tyst om mina syner...

Elisabet. sa...

Cruella: han pratar nog med sig själv .., somliga har inte mycket för sig på nätterna.
Mannen i nordvästra Skåne måtte i alla fall ha livlig fantasi ..-)

Och pilsk är han också.

Rexxie: ja, fast mest beundrar han nog sig själv.

Anonym sa...

3-kant?