lördag 28 mars 2009

Och nej, jag är inte sponsrad ...



På Malmö Airport, eller på Sturup, som vi i Skåne bara säger, där huserar flygbolaget Malmö Aviation.'

Nu ska jag säga en sak: jag ä l s k a r det bolaget!

När andra flygdrakar drar in på allt, gör Malmö Aviation tvärtom.

Femtio minuter tar resan från Sturup till Bromma .., och tänka sig, då bjuds vi passagerare på kaffe/te, vatten eller juice .,. en chokladbit .., samt en härlig tunnbrödrulle med salladsfyllning.

Påtår förstås, om man så önskar.

Sist av allt, innan vi landar, får vi fräscha upp oss med en ångande het liten frottéhandduk.

Service, det tror jag på.

Bra service .., ja, det där lilla extra .., det betyder så oändligt mycket.

Och flygvärdinnorna är inte enbart tjugofemåringar, utan här finns personal i alla åldrar och det känns personligt och hemtrevligt.

Det berättas, att när Ystad IF:s handbollsspelare flög med det här bolaget, så tog flygvärdinnan mikrofonen och sa nåt i stil med ..."nu pågar gäller det att ni spelar bra och vinner mot Hammarby ..." och det blev applåder och jubel från de skånska passagerarna.

För mig kostade det 494:- enkel väg att välja flyget.

Då har jag valt Low Flex-biljetter, som inte är ombokningsbara.

Jag tycker att det är helt perfekt.

20 kommentarer:

Annas mamma sa...

Det var det värsta! I positiv mening:-). Vad trevligt det låter, kunde jag inte drömma om att det finns sådana skillnader i service. Jag som flyger så ofta utomlands och brukar få en bra plats, ska inte klaga men aldrig fått en kopp kaffe, och ändå tar flygresan en hel dag om jag räknar från dörr till dörr med pendeln här i Stockholm och tåg framme sedan. Vad jag måste äta:-), det blir mat innan och kaffe o kanelbulle på planet. Den där varma handduken lät piffigt, såå trevligt. Men åldern på flygvärdinnorna är förändrad, numera är många i vår ålder, kan se lite trötta ut och även vara lite korthuggna i tonen till karlarna, affärsflyg, kanske är nyttigt, men de ser rätt oskyldiga ut,(karlarna menar jag) fast jag reser i ekonomi och de i business. Ha det nu så trevligt i storstan!

Elisabet. sa...

Annas mamma: ja, det är onekligen stor skillnad.

Och när allting blir likadant, då tror jag att det är sånt som service som kan bli avgörande.

Nej, priset först.

Men är dessutom servicen bra, så funderar jag inte länge.

Anonym sa...

Och vädret igår var en fasa i Stockholm, så svidande kallt i ansiktet med piskande snö. Jag som lagt mössan hemma, tänkte det är väl vår nu....Hoppas Stockholm har något fint att bjuda på ändå i helgen.

Annas mamma sa...

Anonym var också Annas mamma

Rexxie sa...

Vågar man gissa på att Annas mamma åker med ett irländskt bolag?

Jag har inte flygit särskilt många gånger, men har alltid fått både mat + varm handduk...

Det jag är mest imponerad av är att de använder riktigt porslin/bestick och inte plast (åtminstone de bolag som jag flygit med)

Linda sa...

Jag fick samma fina service när jag var i Stockholm för några veckor sedan.
Vem jag åkte med?
Malmö Aviation så klart!

Annas mamma sa...

Nej nej Rexxie, aldrig det irländska, det vågar jag inte utsätta mig för, är alldeles för rörigt, du kan hamna någon helt annanstans än du tänkt och får sedan ta dig bäst du vill till destinationen, utan jag reser från Arlanda med vårt flaggskepp. Och i ekonomi, då är det så men personalen är ju densamma, är alltid bra ordning och känns tryggt och välstrukturerat. Men som sagt, inte ens en kopp kaffe bjuds om du inte betalar extra.

Bloggblad sa...

Du kom väl ihåg att vinka när du flög över snöstormen här?

S o F sa...

Bra service gillar vi!!

Härligt bild E!

Ingela sa...

När kören åker till Sthlm på körfestival brukar vi också dlyg med M A. De lämnar alltid bästa priset för en hord sångare. Enda nackdelen är att då måste man ta sig till Umeå för det är ju andra bolag som flyger från Skeå och Lse.

ab sa...

Trevligt! Och oj, det var billigare än att flyga från Stockholm till Gotland - och där kostar kaffe och smörgås pengar!

Alexandra sa...

När jag åker till Storasyster i Umeå åker jag alltid med MA. Väldigt behändigt då jag bor typ 15 min från Bromma flygplats. Jag blir bekväm och ids inte ta mig till Arlanda om jag inte måste. :o)
Jag tycker också att de har bra service. De senaste gångerna har jag flugit med dottern nu 7 månader och jag har alltid fått bra hjälp. Flygbolaget rekommenderas!!!

Vonkis sa...

Med den servicen förstår jag att du väljer flyget.

Tuvstarr sa...

Ja, det där med denna heta frottéhanddukarna hade jag också en gång när jag var på väg till Amerika med American Airlines. Först undrade jag vad som kommer då på den ångande brickan och det var en härlig citrondoft som steg upp från handdukarna. De var underbart uppfriskande, fast de var heta.

missis p sa...

vad avundsjuk jag bli på dig . du e banne mig ute o far hur mycket som helst. Ja du har det bra du!!!
Kul de sa så om killarna i laget den turen upp den gången.Kanske hamnar du på samma plan hem imorgon som dem....de flyger 14 från bromma.de bor precis bredvid flygplatsen,,,,förlust idag.....Kanske kan du liva upp dem o hålla min man i handen,,,hahahaha,,,han gillar inte att flyga riktigt....det gör inte jag heller.....Imorgon skall jag jobba igen..kram kram

Arne Jönsson sa...

Kåt? Någon?

missis p sa...

hej igen......
De flyger hem kl 13 från Bromma menar jag....blev fel på 1 timme. det e 2 de landar.ja så vimsig e jag....
DU ........ SE TILL ATT SPÄRRA DENNA "" ARNE""
Vilken riktig fulgubbe. O ANONYM e han ocks....
hm
ja de e lördag men tror han e inne på helt fel sidor.....
kram kram

Arne Jönsson sa...

Jag är inte anonym heter Arne Jönsson. Kåt som fan är jag också.

Muskelberget sa...

Du kan lära om livet här, det verkliga, om du är läskunnig, en viss mognad krävs förstås, vet inte om du uppnått vuxen ålder, är tveksam till det. Det finns annars många pubertetssiter för likasinnade.
Du kan ha hamnat i fel forum här.

Arne Jönsson sa...

Muskelberget: Sluta ta anabola och spänn av.