måndag 2 mars 2009

Oj då .., det smittar visst!




"Hej mamma .., hur gick det för PV ...?" frågar yngsta dottern.

Och jag berättar.

"Hälsa honom att Micke och jag har bestämt oss .., vi tänker också åka Vasaloppet nästa år!" säger hon glatt.

Jag minns en skidtävling i Norsjö, då, när Anna var kanske .., tio, elva år.

Av sin tränare hade hon fått klara direktiv att inte ta ut sig från start .., att behålla lugnet och inte spränga sig.

Men dotterns mamma, som är en tävlingsmänniska och inte så värst mycket för taktik hit och dit, tog dottern åt sidan och viskade ..."strunta i det där du .., åk utav bara sjuttsiken!"

Efteråt, när dottern kom i mål, sa hon andfådd:

"Mamma .., det var nästan pinsamt, man hörde dina hejarop längs hela spåret!"

Där sprack min tränarkarriär.

Men vänta ni bara till nästa år .., då ska här langas blåbärssoppa och hejas på!

(Och jag lovar att Anders kommer att hänga på i spåret!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter trevligt med en vårvintertur till Dalarna, då 2010!!!

Inkan© sa...

Nu du norrlandsstårscha - får du lägga dig i träning för tjejvasan -
Så får vi följa dig om ett år... eller?

Elisabet. sa...

Carina och Inkan: haha .., ja, det kommer inte att hända i min livstid ..-))

Men heja kan man ju göra!