söndag 1 mars 2009

Sista kvällen ....


Samos 2007. Emil pratar med mamma.

... och Emil är överlycklig, för nu har mamma kommit hem!

Åååå, sicken glädje!

Det har varit full fart .., Emma har spelat fotboll utomhus på konstgräs (svinkallt .., mormor åkte hem efter en halvlek ...) med flickor som är två år äldre .., (ett mål gjorde hon) och Emil har varit på allsvensk hockey och sett Almtuna spela mot något lag .., och nu bastar lintotten tillsammans med sin pappa och jag ska borsta Emmas hår.

Är det nånting vi har gemensamt, döttrarna, min mamma, Emma och jag själv, så är det att bli pillad i håret .., eller borstad.

Så det är vad jag ska göra.

I morgon avresa med tåg till Alvesta .., där jag ska hälsa på min kusin.

Sen buss till Ljungby och pv:s rara mamma.

Och sen ..., bil med pensionatsvärden till landet Halland.

Just så.

Och så vill jag verkligen säga t a c k till alla raringar som så glatt följde med i Vasaloppsskrivierna.

Jag är en naiv människa som har hela barnasinnet kvar - på gott och ont - och ni kan nog aldrig ana hur omåttligt glad jag har varit för att ni har varit så rara och peppat herr Skidåkaren!

Delad glädje är verkligen dubbel glädje!

Ps. Ett extrastort tack till Ellis. Hon är den i särklass minst sportintresserade människa jag känner till .., och tänka sig .., att hon, av alla, har tittat! Imponerande! Pensionatvärden ringde precis .., såväl hans storebror som brorsdottr har kommit i mål och allt har gått bra. Han får själv skriva och tacka er när han sitter vid en dator igen. Ds.

Eva på Frösön kommenterar att hon minsann också tittade enbart för pv:s skull ..., så nu får jag tacka ALLA! Tack, tack och tack alla raringar!




10 kommentarer:

Evas blogg sa...

God tur till nästa semesterstopp! P.S Ellis var inte den enda som såg Vasaloppet enbart för PV:s skull :)

Elisabet. sa...

Eva: åååå, då räknar jag in er alla i skaran!

:-)

Turtlan sa...

Gokväll!

Nu har jag läst Vasaloppsrapporteringen i efterhand. Lite synd missa den live men jag har ju varit på liten resa. Såg starten och lite till på hotellrummet men sen gav vi oss ut i solen.
Tänkte på PV och undrade hur det gick för honom och det känns bra få läsa att det gick bra och att han kom fram till Mora!

STRONGT UTFÖRT!
En guldmedalj kommer susande från Sola stan!

Förstår att Du längtar få hoppa av i Alvesta för att sen bli hämtad till pensionatet! Vet hur det är att längta efter den där goa bokstaven... bokstäver för Din del *L*

Kvällskram från Turtlan hemkommen från Kungliga Hufvudstaden.

Elisabet. sa...

Turtlan: tack! Ja, det ska bli jätteroligt! Och jag har haft såna härliga dagar här med E och E!

Elisabet. sa...

Turtlan: tack! Ja, det ska bli jätteroligt! Och jag har haft såna härliga dagar här med E och E!

Anonym sa...

Hoppas den duktiga PV inte har för mycket träningsvärk nu.

Jag är fortfarande chockad (och leende) efter att du skrev: "I love him!"

mossfolk sa...

T.o.m. jag såg fast bara starten för sedan var det fullt upp resten av dagen. "Känner du någon som åker" frågade hon som jag besökte. "Njae, bara en bekant" sa jag och syftade på pensionatvärden som jag ju aldrig ens träffat :D

Elisabet. sa...

ab: ååå, du anar inte vilken vulkan jag är bakom den svala ord-fasaden ..-))

mossfolk: ja, men det är ju klart att vi känner varandra allesamman .., snart känns ju bloggvännerna som nära släktingar, haha ..-)

Anonym sa...

Klart du har en vulkan under ytan precis som alla vi andra stenbockar ;-)
Ge honom nu lite massage när ni träffas och till nästa år får du klä honom i något spektakulärt så att han får vara i bild på tv. Som de med ishockeyutrustningarna!

Elisabet. sa...

carina: ja, just ja .., du vet hur det är ..-))