torsdag 16 april 2009

Insikt nr 141 ...

Och så har jag idag helt och hållet bestämt mig för att ge bort varannan torsdag .., från elva till åtta.

Så underbart skönt!

Som det nu är på torsdagarna, stiger jag upp fem hos pv .., tar sjutåget till Malmö fvb till Ystad .,. är framme tio om allt går som det är tänkt .. och börjar arbeta en timme senare.

Men om jag slipper torsdagen den där veckan när vi arbetar sex dagar på raken ..., då kan jag vara på pensionatet och njuta av närheten till havet och allt annat .., sedan ta bilen in till stan och möta upp pv .., "vi kan gå ut och äta middag ...?" sa han ... och sen .., efteråt, tar jag tåget till Skåne.

Jag kan komma hem hur sent som helst, för det är inte förrän på fredag vid halv åtta som jag ska vara på plats i affären.

Ni förstår så ljuvligt!

Så mycket mindre stress.

14 kommentarer:

Vonkis sa...

Det låter verkligen ljuvligt det där.

bettankax sa...

Mycket klokt beslut! Insikter kan man inte få för många av. Fast vissa skulle jag helst vilja slippa. Tror jag?

Elisabet. sa...

Vonkis: ja, visst gör det!

Bettankax: haha ...., ja, kanske den där 131:a insikten .,. den kan jag nog tänka mig att skippa .-)

Ellis sa...

Helt rätt!

Evas blogg sa...

Är du sjukskriven på en viss del? Låter ju fint med lediga torsdagar tycker jag. Mindre stress=lägre blodtryck.

Elisabet. sa...

Ellis: ,-)

Eva: nä, ingen sjukskrivning, men täta kontroller av bl.trycket. Plus diverse annat .. lungröntgen och hjärtröntgen och sånt.

Turtlan sa...

Klokt!

Finns annat än att jobba och hoppas de mindre kronorna i lön går bra ändå!

Fritid är mer värdefullt!

Inne på de banorna jag med, kunna gå ner lite i tid kanske så tid över till annat. Det skulle kanske göra gott.

Klokt fixat av Dig!

Turtlan

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, det får gå .., och jag hoppas att PV gör några fantastiska aktieklipp och säger att ..."ingen fara ., du får äta dig mätt hos mig så det räcker över helgen ..-", då ska det väl lösa sig .., haha.

Nej, det s k a gå.

Jag får dra in på matkontot.

missis p sa...

ja du vet väl att jag tar den isåntfall kära du......tycker du gör helt rätt. Som du flänger o far till PV fram o tillbaka.kan ju vara skönt att få en x-tra dag tillsammans eller hur. Kram kram på dig

Anonym sa...

Ett bra beslut tycker jag!/babsan

Mian sa...

Klokt beslut! Var rädd om dig.

S o F sa...

Grattis - det låter som ett genomtänkt beslut.

Bra att du är rädd om din värdefulla hälsa!

Tankevågor sa...

Mycket klokt beslut! Det var det bästa jag gjort på länge när jag gick ner i tid och slutade jobba på fredagar. Visst kostar det i plånboken men jag har så himla mycket komptid så ibland tar jag det och inte tjänstledigt istället på fredagarna. :-)

Gerd sa...

Klok kvinna!