fredag 17 april 2009

Knappt man tror sina ögon ...


Lilla katten som tog siesta på min solstol.
Det var i lilla, lilla staden Kac i Turkiet för några år sedan.
Fyra, kanske.
Eller fem.

Så här känner jag mig just nu.

Överlycklig.

Om blodtrycket den första kollen visar på 190/103, då blir man lite bensvag.

Idag var det 118/80.

Jag bara loooooooog och ville pussa distriktssköterskan Berit rakt av!

Att cykla tillbaka till affären gick i ett huj!

Så ..,. känns det.

Ikväll blir det en glad kväll på Savannen.

20 kommentarer:

Hedgren sa...

Hääääääääääääärligt!

Elisabet. sa...

Hedgren: ja, du kan minsann få en kindpuss du också!

Evas blogg sa...

Men så härligt!

Anonym sa...

Kjempebra,kos deg med besøket og feir med måte , he-he

-B-

Elisabet. sa...

Eva och Bente: ja, här ska "koses" med rabarberpaj och Ottos ljufvliga glass .., och lammstek med god sås .., ja, lite sånt.

Låter det inte härligt ..-)

Ellis sa...

Hahahaha
Så gick det med Det Nya Livet...
fniss

Elisabet. sa...

ellis: hördu, skratta lagom du!

Efteråt blir det en lång promenad i nattmörkret ..-)

Det kan t.om. hända att vi SPRINGER!
(måste bara leta fram min träningsoverall ...)

Och JAG tänker ju inte äta av rabarberpajen .., den ska pv få.

Kanske testar jag lite lammkött.

Ellis sa...

*asg*

Jojo. ;)

Men vad ska ni ut och motionera för, det kan ni väl göra hemma? ;) ;)

ab sa...

Grattis! Inget är som hälsan. Vill jag minnas.

Hälsa Savannen! Det tokiga är att man måste ha mobil för att hitta elden. Men man kan i alla fall föreställa sig den!

Cecilia N sa...

Mysko, Johan Wester på tv och inte en rad om det hos Elisabet ...

Jag säger bara: "Gläns över sjö och strand"! Haha!

Mian sa...

Åh så bra att du fått ned ditt blodtryck!
Löpträning - nä du skämtar? :-/

Anonym sa...

Åååå - så skönt!!
Huvaligen vilken hjärtklappning det blev av första beskedet.
Jag tänkte att så kan det inte vara, men en Madam som cyklar, går och har sig så mycket!

Elisabet. sa...

ab: nejdå, det behöver man inte alls!

Om jag blir miljonär ska jag minsann ordna en savann-linje .-)

cecilia: han var UNDERBAR!
Så himla bra! Och sjunga kan han ju också ...-)

UllaMona sa...

Så bra att du känner dig frisk och att bltr sjunkit.

Löpträning...Du kan väl börja lite lätt med en timmes rask promenad tre ggr/veck.
Kram

Elisabet. sa...

till er alla raringar: det är nog bara ellis som känner madamen riktigt väl ..-))

Här blir det ingen löpträning.

Vi ligger på soffan och tittar på film och har ätit rabarberpajen med Ottos glass till ...-)

Men imorgon blir det promenad.

Nån löpning kan jag inte genomföra, jag har trassel med mitt högra knä och har haft det hur länge som helst. Lika så gott att fixa det också .., när man ändå är igång.

Bert sa...

Hur gjorde du! Jag har några kolleger som skulle behöva hjälp.

På allvar.

Elisabet. sa...

Bert: om jag det visste?

Sköterskan bara gapade av förvåning, för medicinen har inte gjort verkan ännu, sa hon .., bara tre ynka små tabletter har jag hunnit ta.

Om det nu stämmer.

Det var väl mötet med Sigge och all havsluften som fick allt att lägga sig till ro ..-)

Kanske.

Monet sa...

Vad skönt för dig! Men ska du inte prata med doktorn om detta ändå? Blodtrycket går upp och ner under dan och kan ibland av olika orsaker vara sådär högt som du hade första gången.

Kanske var det en tillfällighet - du hade ju också en infektion. Ingen anledning att äta blodtryckssänkande medicin i onödan menar jag.

Elisabet. sa...

Monet: jo, men jag har tid hos henne om två veckor igen .., så det löser sig.

ab sa...

Håller med Monet - blodtryckssänkande medel är onödan låter inte bra. Vistelse i Halland låter som en mycket bättre metod - naturmetoden!