fredag 27 november 2009

Äntligen!



Idag på morgonen mailade jag till det Optimala Telefonbolaget som tar fem dagar på sig för att reparera, ja, så lyder garantin, men om det då lagas den tredje dagen och inte fungerar igen efter två timmar .., så väntar måhända ytterligare fem dagar .., och nu höll jag på att bli galen.

Jag kände mig utslängd i yttre rymden!

Jag kände mig evighetslångt borta från barn och barnbarn (nej, ingen mobilkontakt här vid havet) och tänk, om pensionatsvärden skulle drabbas av våldsamt hjärtflimmer (igår flimrade det rejält under cykelturen, såväl till, som från arbetet ...) ., vad skulle jag då göra?

Sms:a efter ambulans?

Så när telefonen även i morse var stendöd, mailade jag till telefonbolaget.

På slutet antydde jag nånting om Sverker, ni vet, han i Plus.

En timme senare ringde telefonen.

Det var min svägerska som var pratsugen.

Allt fungerade.

Hääääälleluuuuja!

6 kommentarer:

Love, literature and gardening sa...

Heja Sverker! Honom har jag också vid nåt tillfälle hotat med och då gick det undan.... (Fast det var nån vara jag hotades med indrivning för att jag inte betalt. En vara jag aldrig fått från en cykelförsäljare.) Dagen efter ringde högste chefen och allt som hittills varit omöjligt blev plötsligt enkelt och lätthanterligt.

Turtlan sa...

Kära Sverker fick stora Journalistpriset igår med motiveringen att han aldrig ger sig :-))

Så sant så!

Är det dålig mobiltäckning med alla telefonbolag där vid havet? Kanske läge byta till något som fungerar nu när Du stannar lite längre?

Sicken vicken glädje när det ringde där i den Optimala linjen! Halleluja...!

Vink från mig!

bettankax sa...

Bra rutet! Här är en till som använt sig av Sverker. Så även min moder. Han är allt bra han!
Går det att skicka flaskpost? Eller kanske ridande kurir?
Kramar :)

Elisabet. sa...

Love, literature .., Turtlegirl och bettankax: ja, jag var så UPPRÖRD till slut, så det var inte sant! Nog överlever man utan telefon, men det är knepigt i den här sitsen när man känner lätt panik vid tanken på om något händer .., och så står man där.

Cicki sa...

Sverker är verkligen bra att ta till. Här har han också använts några gånger....:-)

Evas blogg sa...

Grattis till kontakt med världen!!