måndag 23 november 2009

Just nu.


gråväder (läs: hällregn ...)

blåst (på tvären ...)

Malou på tv

värmefläkt (läs: iskall högerfot)

raggsocka

benvärk

Alladin chokladpralin (läs: trillingnöt)

sms-signal

bob dylans liv och leverne - i bokform - jag har läst tre rader ...

kryckor som ramlar hit och dit (läs: jäkligt irriterande!)

radioprogram

Dagens Industri (läs: ingen DN ....)

lockigt hår ... (läs: orkar inte sitta med plattången ...)

distriktsskötersketid för morgondagen (läs: underbar pensionatsvård fixar tid från jobbet)

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag är SÅÅÅÅ tacksam att mitt knä höll igår när jag halkade omkull och föll rakt framåt och ena knät togs emot av en sten... Och inget annat bröts heller... och det gör inte ens ont fast jag kände att det nog skulle bli en veckas haltande. Bra att vara lite fet ibland.

Jag fick telefon sent i går kväll igen... inte kul. Trodde att det var lugnt. Jag är lite kryptisk, men du vet vad det gäller.

qi sa...

Stackars dig Elisabet, hoppas värken försvinner snart så du kan njuta mer av landet Halland.

Det där med Alladins trillingnötter, alla i min familj älskar dem så det är alltid kapplöpning med att ta dem först ur lådan.

Evas blogg sa...

Kram till dig idag!

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det är ingen höjdare det här .., men det är ingen höjdare det där med telefonsamtalet heller..., för mig, här .., utan nån hemma, hade det varit en rysare. (Men telefonen fungerar ju inte heller, hahaha .., och Optimal Telecom meddelade att det kunde ta FEM dagar att hitta felet eller laga det ...).

qi: trillingnöten var utsöööökt .-)
(Hemma hos oss, när jag växte upp, var det australiensyrran som oftast hann norpa den ...).

Eva: och tack för vackert vykort från Egypten som kom idag! Vykortet, alltså.

Lisette sa...

Hur är det med dig och ditt knä? Jag tänker på dig och hoppas att du känner dig "bättre och bättre da'för da ". Du hör väl att jag sjunger en uppmuntrande liten trudelutt?! :))) Ha det så gott du kan.

Elisabet. sa...

Lisette: hahaha ...! Du skulle höra hur gott jag skrattar här ...!