fredag 27 november 2009

Insikt nr 168 ...

Inköpsrundan på Passsagen eller om det nu heter Blomsterhuset kanske, resultaterade i 1 st ljusslinga (debut för pv med en sådan .., den ska sitta i lilla eken här på uppfarten, då ser man den genom rumsfönsret ...) , tio hyacinter, en underbart vacker julros .., en julstjärna (röd, vanlig ...), ett fågelbord, samt kanske nånting annat.

Jo, mossa.

Och sedan till Ica Maxi.

I kanske en halvtimmes tid gick vi där.

Nu är jag i det närmaste död.

Mer eller mindre.


(Och innan vi åkte kollade vi postlådan. T a c k Gerd i Norsjö och t a c k Bettankax för det ni hade postat! Änglar rakt av är ni!)

5 kommentarer:

Turtlan sa...

En ljusslinga blir perfekt där utanför pensionatet.

Så fint så här i det mörka november...snart december!

Soffläge i Ektorp tajm nu gissar jag!

Cecilia N sa...

Men TIO hyacinter?!

Här får man vara glad om man kan få ställa in en eller två. Sen blir familjen snurrig i huvudet av dofterna.

Eller bor ni så uschligt långt söderut att ni ska ha dem ute?

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, jag har så ont så jag kan knappt sitta upprätt .., det känns som om baksidan av knäet ska explodera .. ,som ett radergummi som man har böjt så det näääääästan spricker .-)
Och ljusslingan kommer nog upp i morgonbitti.
Jag ska visa bilder!

Cecilia: precis .., några ska stå ute vid trappan, med mossa, murgröna och annat fint i .., kanske några slånbär och annat ..?

Love, literature and gardening sa...

Passagen? Nu vill jag ha lite ordning - menar du Plantagen?

Har också köpt 4 hyacinter, 1 julstjärna och 1 amaryllis idag! Men de står kvar i sin kasse för först måste jag ADVENTSSTÄDA innan de får komma fram och pynta till det.

Elisabet. sa...

Love, literature ..: ja, det är klart att den heter Plantagen .,jag tyckte att det kändes konstigt igår när jag skrev .-)

Helt folktomt var det där, nästan.

Kassörskan sa dock, när jag häpet konstaterade detta faktum, att det varit fullt upp precis hela dagen.