onsdag 25 november 2009

Morgon på pensionatet ...


Bilden från i vintras.

... blir till liten promenad ute i vårvädret.

Åtta grader varmt .., sydvästliga vindar!

Jag kryckar mig fram ett par hundra meter och vänder sedan hemåt igen.

Intill mig en småpratande pensionatsvärd.

Det går bra att "stappla" fram.

"Borde du inte böja på högerknäet ...?" undrar pensionatsvärden.

"Kanske, men det går inte .., det är väl det som ska tränas upp ...?" säger jag.

Vinden mot ansiktet ..., ååå, en härlig känsla.

Efteråt ligger jag raklång på soffan Ektorp .., stryker lockiga håret från ansiktet .., känner hjärtat bulta ..,. och planerar nästa promenad.

Den får bli vid lunchdags.

Och glädjen över att telefonen vaknade till liv, blev kortvarig.

Det Optimala Telebolagets reparation varade i tolv timmar.

Ungefär.

Inga kommentarer: