torsdag 26 november 2009

Underliga nätter ...



Citodontabletterna dämpar inte enbart värken i det nyligen uppsprättade knäet, nej, dom orsakar också de mest underliga drömmar!

Precis varje natt kommer dom seglande .., ja, det är som att sitta i en SF-salong och titta på långfilm.

Ibland är jag på jobbet .., jag räknar kassaskåpet och får inte slutsumman att stämma och jag blir frustrerad och olycklig och där är ingen ordning alls.

Andra gånger har jag GLÖMT att jag ska arbeta och blir alldeles förfärad .., så var det i natt.

"Men ååå, här går jag hemma och stackars Maria Hansson har varit själv på jobbet sedan sju och vi som ska hinna så mycket en lördagmorgon och såklart har hon inte kunnat ringa mig, för telefonen är ju trasig!" tänker eller säger jag, i drömmen och skyndar mig att ta på jobbarkläderna och ila iväg.

Och så vaknar jag .., alldeles kallsvettig och orolig.

Ja, så är det, att varje natt blir ett äventyr.

Faktiskt ska jag idag skicka en handskriven faktura till min gotländske chef.

Arbetar man nattetid, borde man sannerligen ha bra betalt.

Minst hundra procents påslag på lönen!

Jo, minsann.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det kanske kan bli en riktigt bra decemberlön i alla fall.

PV

Matildas fikarum sa...

Hur mycket Citodon tar du? Bara av ren nyfikenhet.
Kodeinet förvandlas ju till morfin via levern och är det höga doser förstår jag att dina drömmar kan spela dig goda spratt.

Elisabet. sa...

Pv: haha .. ja, det kan du ju hoppas på! Nu fungerar telefonen.. Lycka!

Matilda: två tabletter, tre gånger dagligen, men oftast bara två gånger per dag.

Jag har inte styrkan i huvudet, men det kan jag kolla sen.

Morgon och kväll tar jag dem.

Idag har jag så vrålont så jag började storgråta när f.d. svägerskan ringde .., det berodde kanske på gårdagens promenad.

Matildas fikarum sa...

Heliga makaroner!

En tablett Citodon innehåller 30mg kodein. Starrrrrrrrrrrka saker. Jag brukar ta en migräntablett som innehåller 12mg och den flyter jag omkring i ett saligt rus av. Hela dagen.

Två tabletter tre gånger om dagen, det var inte dåligt. Inte undra på att du drömmer så! Jag skulle inte ens kunna gå om jag tog så mycket, knäoperation eller inte! ;)

Men obs! jag säger inte att det är något fel att ta dem, självklart är det ju fantastiskt att de finns! Jag hoppas smärtan försvinner snart, det måste vara jättejobbigt.

Elisabet. sa...

Matilda: ja, jag tar ändå mindre än vad som är ordinerat och dom andra fick ju morfintabletter av ännu starkare slag!

Men du förstår så trött jag är.

Jag kan sova i princip hela eftermiddagen och sedan lätt somna när jag lägger mig .-)

Ändå försvinner inte värken helt.

Matildas fikarum sa...

Jag tycker du ska ta vad som ordinerats. Du har ju ont, och det är ju det doseringen anpassats till för att fixa ordning på. Tar du för lite räcker det nog inte.

kram

Elisabet. sa...

Matilda: jo, förvisso .. .men då blir tillvaron nästan outhärdlig. Man bara sover och sover. Eller dåsar bort .-)

Kylbandaget är toppen! Det bedövar, mer som.

Elisabet. sa...

Ps. 500mg/30 mg .., står det på förpackningen ... Ds.