söndag 24 januari 2010

Från ...



.....piteå-barbro-hon-som-bor-i Uppsala ..., kommer två bilder susande genom rymden.

Och just i det ögonblicket som jag öppnar altandörren för att släppa in sigge nilsson, svischar det till ...., och där är fönstret och lilla posthuset som tar sig in och utan bekymmer hittar vägen förbi pyttelilla hallen, vidare in mot köket .., upptäcker datorn som står på matbordet och då är ju allt klappat och klart.



Så .. när jag har agerat hjälpreda till den tapetserande pensionatsvärden och som av en händelse råkar slå mig ner vid bordet framför datorn .., då .., upptäcker jag bilderna som har kommit!

Stor gläjde!

Och så här skriver avsänderskan:

"Hej !

Här kommer fönster från vårt posthus på ön. Där inne finns massor av postlådor.
Posthuset var även samlingspunkt för ungdomarna på ön.

Här har vi en strålande vinterdag -10° och sol.

Ha det så gott!

Babsan."

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

Nu har jag tagit en bloggpromenad - nu ska jag ta en fot:do. Med stavar.

Men sen ska jag bara lata mig... inte alls titta åt de ställen där det finns saker att åtgärda.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, jag agerar "Uppmuntrande flick/tantvän" till den tapetserande pv.

"Men åååå, så fint!"

"Så himla duktig du är!" säger jag i beundrande ton.

Sen får han kaffe med uppvärmd giffel.