tisdag 26 januari 2010

Okej ...



Från vännen Eva i Jämtland
har det till landet Halland anlänt en utmärkelse och det är ju ytterst vänligt på alla sätt och vis (men jag tycker inte om att välja ut ..) och så ska man sända den vidare till fem personer och därtill berätta sju saker om sig själv som inte tidigare berättats.

Åååå, detta är ju så svårt!

Hur många kreativa bloggare finns det inte och hur ska man nu göra?

Och att berätta något som trogna bloggvänner inte redan känner till .., är det möjligt?

Men okej.

Den absolut mest kreativa bloggare jag vet, det är Stationsvakt, men jag är fullständigt övertygad om att han absolut inte vill ha en liten rosa utmärkelse på sin sida .., så jag säger det bara: ingen har så mycket fantasi som den mannen.

Nåja.

Fem stycken.
Känn ingen press att göra detta .., det är sista gången jag gör det.

1. Klara, 13 år i USA .., för att jag tycker att hon skriver på ett personligt sätt. Henne hittade jag till häromdagen och kreativ tycker jag verkligen att hon är.

2. Femtiotalsjakten .., för hennes till synes outtröttliga energi på att leta upp prylar från 50-talet.

3. Steelcity Anna för att hon använder sig av lite ovanliga grepp när hon berättar viktigheter.

4. För kanske två år sedan .., var jag flitig besökare hos Rödluvan. Sen tappade jag bort henne. Ikväll hittade jag hennes blogg.

5. En kreativ blogg? Ja, det måste ju bli den här också!


Sju saker som ni inte vet om mig ...?

1. Hur ofta som helst har jag den senaste tiden glömt att ta min blodtrycksmedicin.

2. Av årets 365 dagar, har jag håret uppsatt ungefär 363 av dessa.

3. Jag vickar i princip alltid på tårna.

4. På vänster sida av munnen (min mun) finns ett skäggstrå som är totalt omöjligt att få fatt i!

5. Aladdin eller Paradis? Helt klart den första.

6. Inte ett dugg flygrädd är jag.

7. Men jag är fasligt duktig på att säga "akta!" .., "ooooj!" ... "där kommer en människa!" till pv när han kör bil. (mina barns pappa, helsingborgaren, mina döttrar och min son skulle nog hålla med om denna min olat .., jag tycker förstås att jag själv är den bästa chauffören ..,-)

6 kommentarer:

Klara sa...

Tack så mycket för att du valde min blogg! Jag älskar utmaningar. Den kommer att synas på min blogg så snart som möjlgt!

Klara sa...

Oj då ... Jag menade möjligt, inte möjlgt ... :O
Sorry ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

tack tack.(och ja, jag klarar mig utan ros saker) :-)

Elisabet. sa...

Klara: .-)

Johnny: egentligen tycker jag inte om sånt här .., detta är absolut sista gången!

mossfolk sa...

Hm, ja, jag visste faktiskt inte att du varit så slarvig med medicinen. Men i övrigt vet jag just inte om madamen lyckades så bra med att berätta några nyheter ;)

Steel City Anna sa...

Tack så mycket, det var fint sagt!