söndag 31 januari 2010

Hallen ...


Ser ni den lilla träbiten på bordet?
Den tog pv med sig från Villvattnet hemma i Västerbotten.
Så här skrev jag om stunden där .., det var i somras.

"Det var i Villvattnet, den 28:e juni, som pv och bloggmadamen stannade till efter besöket i Kalvträsk.
Och det var där, vid den lilla badstranden, som två elvaårspojkar försökte fånga fiskyngel med en håv och det var där och då, när pv lyckades (med fiskfångsten) i första försöket, som en av pojkarna utbrast: "men du är ju Guuud!"
Själv låg jag raklång på en handduk i sanden och kände mig som den lyckligaste människan på jorden.
"


Igår målades hallväggarna vita .. ja, inte knallvita, utan lite mjukare.

Och äntligen fick jag upp min bildvägg, den som betyder så mycket!

I Malå .., i Bjäresjö och i lilla ettan i Ystad .,. överallt har jag haft såna här bilder-som-betyder-mycket-hörnor.

Några nya ramar ska inhandlas .., det blev lite provisoriskt igårkväll, men det kommer att bli bra.



Och pinnen som jag köpte på Hemslöjden här i stan, den är nu uppe.

Pv:s röda jacka åkte in i garderoben när bilden skulle tas, men min dyra och högt älskade halsduk, den fick minsann hänga kvar ....


Klicka på bilden, så får ni se ....

Alldeles helt bedårande är en liten, liten tavla som Hilda, pensionatvärdens dotter, har målat och förfärdigat i yngre dagar!

Åååå, jag tycker att den är ljuvlig och den hänger också på bildväggen.

15 kommentarer:

Mian sa...

Snyggt!
Nu får PV byta jacka :)
När flyttar du, "på riktigt"?

qi sa...

Väldigt fint! Och vad tycker pensionatsvärden?

Anonym sa...

Ja, den tavlan är sannerligen bedårande. Jättefin.
Härligt med en sådan där "bildvägg".
Kram
Hemifrån-Kerstin

-B- sa...

Oj,det ble fint

mellansystern sa...

Jättefint tycker kusinen som inte vill ha något annat än vita väggar så det finns så mycket annat i färg att kombinera med den vita väggen, som fina tavlor, eller färggranna textiler till exempel.

Elisabet. sa...

pv hälsar att han tycker "att det blev jättefint! Ja, jag har ju gjort det själv ..-", säger han skrattande.

Nu återstår fler väggar att vitmåla .-))

Evas blogg sa...

Åh vilken underbar liten tavla!

Elisabet. sa...

Eva: ja, visst är den! Även om vi tycker olika om män och tv-program, så tror jag att vi har ungefär samma smak när det gäller konst .-)

Ellis sa...

Åååå så fint det blev!!!

Elisabet. sa...

ellis: ,-))

Ja, det tycker jag med, men jag är ju part i målet .-)

Mian: jag hoppas få flytta hit i mitten av sommaren .., men jag måste först prata med min chef på affären .-)

Evas blogg sa...

Det tror jag också :)

bettankax sa...

Det blev JÄTTEfint! Så hemtrevligt och Elisabetianskt:))

Elisabet. sa...

bettankax: haha .., tycker du? Ja, jag börjar känna mig lite mera hemma nu .-)

Annas mamma sa...

Vad fint och trivsamt det ser ut!

Anita sa...

Jättefint Elisabet! Och den lilla blomstertavlan är helt bedårande!