måndag 1 februari 2010

Hemifrånbilder ...



Från ellem i Skellefteå (till Skellefteå åkte man på skolresa .., tolv mil enkel väg .., därefter det storslagna Äventyret att få åka rulltrappa på Domus eller hoppa i klorerat vatten i Skelleftehamns Badhus ...,och i Skellefteå på BB har jag fött två av mina tre barn, det äldsta och det yngsta ... och otaliga är de gånger jag fick följa pappa till "stan", på hunduställning .. och jag har som tonåring suttit tillsammans med skolkamraten och grannen Bosse i deras bil med en nyköpt undulat i bur i Bosses knä och gissa, vem som kom på den geniala idén att vi skulle ta ut fågeln och hålla i den .., - jag säger inga namn, men det börjar på E .... - och fågeln flög som en galning inne i bilen och pust, blev slutligen infångad innan Bosses mamma och pappa återvände ...!) , jo, från ellem kommer inga fönsterbilder, utan i stället istappsmotiv!


Så här skriver hon.

"Istapparna sitter på en elcentral eller dylikt här intill och orsakas av ventilerna på väggen.

Dagen därpå när vi gick förbi, hade de längsta rasat ner tillsammans med snösjoket ovanför!"


//Intressant läsning om "forkörning" finns här.
Läsvärt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill minnas att det var en tjej som hadde "lätt" panik ett tag innan pipi var infångad.

Elisabet. sa...

Anonym: Bosse .,. är du här och läser? Så kul! Och jo, jag var nog vettskrämd .-))