torsdag 4 februari 2010

På agendan: An education.



"Trots filmens glamourösa yta i ett snyggt 1960-tal är detta brittisk diskbänksrealism i sitt esse (om än om medelklassen denna gång).
Inte bara Jenny, utan hela hennes familj, blir känslomässigt och ideologiskt sol- och vårad av en man som blir charmerande i och med att han för sig som om han vore det."

Detta är en film som jag tänker se.

Danska Lone Scherfig (Italienska för nybörjare ..., t.ex.) står för regin och bara det får mig att bli intresserad.

Att filmen dessutom får fyra starka klappor i Gomorron-tv, gör mig ännu mer beslutsam.

4 kommentarer:

Rexxie sa...

Tack för tulpanerna!

Joanna sa...

och en Oscarsnominering tror jag också den fått?

Cecilia i Houston sa...

Jag har sett den- rekommenderas varmt! Jag tycker huvudrollsinnehavarna ar fantastiska, ffa hon. Alfred Molina som hennes far ar ocksa mycket bra.

Monet sa...

Elisabet, hur är det i landet Halland? Blev det för mycket snöskottning igår? Inte brukar du vara så tyst som idag inte? Eller?