söndag 28 februari 2010

Och nu är det hockey .....

Snart finns det sittgropar i soffan Ektorp.

8 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Jag har redan sittgropar i min soffa, kanske inte enbart pga OS. Soffan är min även bloggplats;)

Evas blogg sa...

Hahaha...jag tänkte samma tanke ikväll. Jag ser så sällan på TV men efter dessa två OSveckor känns det som om Bröderna Anderssonsoffan har fått gropar på vissa ställen :)

Elisabet. sa...

Moster Mjölgumpa och Eva: tyvärr har det ösregnat på soffan - den med guldbrokad på - den står ute på altanen vars tak har spruckit ..., ja, annars hade vi naturligtvis tagit in den och suttit där .., den är ju så hårt stoppad.

Där hade det minsann inte blivit några gropar.

,-)

Evas blogg sa...

Hahaha.....så synd att den stod just där!!

Annas mamma sa...

Guldsoffan hade ju annars passat utmärkt i OS-tider, men guldfåtöljerna har ni väl ändå i säkert förvar?;-)

Elisabet. sa...

Eva: ja, verkligen synd !

Annas mamma: det må du tro, dom står kvar i vardagsrummet. sigge nilsson har den ena dem som klösbräda ...-))

Turtlan sa...

Ja nu är soffan extra använd men nu går vi tillbaka till "inte OS tider" så då kanske groparna går tillbaka?

Precis som Mjölgumpa så har jag soffan som bloggplats också.

T o m jag tittar på hockey ikväll. Började titta vilket jag inte hade tänkt från början så lika bra se klart nu.

Sen blir det gonatt!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: eftersom min dator är stationär, sitter jag vid matsalsbordet. Det är ingen matsal det här .., men bordet är stort och tittar jag t.v. ser jag tv:n, det är helt perfekt.

Man är med, men kan ändå göra nånting annat (läs: surfa runt .-)

Men jysses, så Ektorp har använts.

Just nu ligger pelle där .., pv, som ska upp i ottan, sover.