lördag 6 mars 2010

Som man sår, får man skörda ...


Ja, det är himla jobbigt att vara ute om nätterna.


Det var igårkväll som sigge nilsson
stod och jaaaamade vid pannrumsdörren och ville gå ut.

Jaaam-jaaaaam!

Vid niotiden, när På Spåret var avklarat, öppnade jag dörren och sade åt honom att skynda sig att kissa.

Fyra timmar senare behagade han komma hem.

Då hade jag dessförinnan ängsligt ropat på honom stup i kvarten, ty här i trakten finns såväl räv som lodjur ..., och det kan man ju tänka sig, att lite nattamat i form av en läcker ung katt, det vore nåt att kalasa på för såväl Mickel som den tofsprydda lon.

När ingen sigge nilsson uppenbarat sig vid midnatt, lade jag en mjuk liten filt på soffan - den i guldbrokad -, som för närvarande står på den inglasade (men inte isolerade) altanen.

Så där .., utifall att.

Och så sade jag godnatt till pElle, som då i flera timmar hade snarkat som bäst.

En timme efter midnatt lämnar jag sängvärmen, går ner, öppnar altandörren och ..., ser man på, där kommer en pigg och glad liten sigge insusande!

Stor glädje!

Idag .., har sigge nilsson mest legat och sovit.

Eller: det är precis vad han har gjort.

Han har tronat på soffan prick hela dagen.

Nu är klockan fem och han ligger där ännu.

Jag undrar jag vilka äventyr herr nilsson var på igårkväll ...?

5 kommentarer:

qi sa...

Åh, vad jag känner igen situationen. Hos mig är det Ella som jag stått och ropat efter allt medan det blir senare och senare... Fast i vinter när det varit så kallt har hon inte varit ute så mycket. Men snart kommer de varmare vårkvällarna och då...

Elisabet. sa...

qi: ,-)

Ja, och till slut har fantasin skenat iväg .., jag såg honom fångas av räven .., skriiikande av ångest och längtande efter matte som inte kunde rädda honom och TÄNK, om räven inte tog död på honom först, utan började kalasa på bakbenen eller nåt!

Anita sa...

Sigge Nilsson verkar vara en kisse som vill vara ute på nätterna..?

En sån liten herr-kisse hade jag också en gång i världen. Och när han inte var ute på nätterna, så skulle han absolut ut vid 04-tiden på morgonen. Tyvärr fungerade inte det i längden när jag arbetade, så hans liv blev kort tyvärr..

Kanske blir det bättre om herr Nilsson kastreras?

Elisabet. sa...

smulan: herr Nilsson ska nog kastreras redan nästa vecka.

Bäva månde han ,-(

Rexxie sa...

Jaja, skall det knipsas nästa vecka är det väl bäst att han passar på nu!