söndag 23 maj 2010

Debut ...



... blev det i eftermiddags på någorlunda närbelägna restaurangen, den som ligger bara några kilometer från pensionatet och alldeles nära havet.

En - som alltid - generös PV , bjöd schangdobelt på middag.

Jag var måttligt hungrig och valde helt enkelt en förrätt, nämligen vitlöksgratinerade sniglar, medan herrn själv beställde grillat lamm, aioli, klyftpotatis, samt grillade grönsaker.

Sniglarna var nog goda, men någon vitlök kände jag inte minsta smak av och på andra ställen har man fått vitt bröd att doppa i vitlökssmöret, här var det såna här små baguetter som finns precis överallt, på Statoil, Konsum eller Ica.

Nja.

Och lammet, då?

"Aiolin var himla god och potatisen och grönsakerna ..", sa PV och log.

Lammet var rejält segt.

Pris för det senare: 189 kronor.
Sniglarna: 68 kronor.


Och där, bakom allt det gröna, ett aningens vresigt hav.


Miljön var härlig och personalen ytterst vänlig.

Dom ska få fler chanser, innan jag skriver ut namnet på restaurangen.

(Om vi klagade? Nä.)

8 kommentarer:

Turtlan sa...

Menar Du stället vid den lilla klippön som man kan gå ut på?

Alldeles vid det där vandrarhemmet?

Lunchade där på väg söderöver 2008.

Elisabet. sa...

Turtlegirl: det finns två restauranger alldeles där.

Det var den ena av dem vi var på ,-)

Jag tror att du var på det andra?

Ulrika sa...

Jag vet vilken det ä-är. =)

Lena sa...

Jag med :)

Elisabet. sa...

Ulrika och Lena: jaså, det vet ni ..., era rackare .-)

Anonym sa...

Testa det andra nästa gång, har kanonmat!
AkiH

Elisabet. sa...

AkiH: du menar det som ligger närmare vandrarhemmet?

Absolut!

Anonym sa...

Ja precis
Akih