tisdag 25 maj 2010

Mitt ressällskap ...



... ja, till landet Halland, det blir två bruna kassar med blomster från Åbergs Trädgård.

Arbetskamraten Lasse lånade ut sin bil och så körde jag - i busregnet och stormen - upp till plantskolan och samtidigt kom ett stort sällskap pensionärer från Baskemölla och alla hukade vi i vinden, men gick med bestämda steg mot allt det vackra.

Ååååå, har ni inte besökt Åbergs, så gör det!

Vad som hamnade i mina kassar?

Ja, säg det.

Några pytteplantor .., en porslinsveronika och några andra perenner.

Lite över fem går tåget.

I morgon ska det planteras!

4 kommentarer:

Leina sa...

Åhhhh! Det låter så härligt... =D

Love, literature and gardening sa...

Porslinsveronika stiftade jag för första gången bekantskap med häromdan. Jättefin. Ska nog lägga ut en bild på den sen. Just nu står jag utanför biltvätten o leker med telefonen medan jag väntar.

Tankevågor sa...

Lyckliga små plantor som ska få växa i vackra Halland. :-)

Måste goggla på den där veronikan och se vilken det är.

missis p sa...

HAHAH om jag ger dej en peng o du kör o inhandlar diverse plantor o dyligt så kanske kan våran GIGANTISKA terass bli hemtrevlig.......bara det:::::. här BLÅSER KONSTANT så vi får inte ens ha trädgårdsmöblemanget ifred på plats,,,,Men vi kan ju snacka om det..SÅ jag får ett minne av dej så man ALLTID HAR EN TANKE PÅ DEJ. KRAAAAAM