tisdag 25 maj 2010

Vid åttatiden ...



... kommer tåget, aningen försenat, till stationen i Halmstad.

Jag går raka spåret till Sonja och Gösta för att invänta herr körsångaren, som ikväll har ordnat med fika till säsongsavslutningen för kören Västanvind.

Är man med i festkommittén så är man.


Gösta, lillebror till pv:s mamma, halvligger i fåtöljen.
Han känner sig trött och slut på.
När jag ger honom en hejdåkram, känner jag hur het han är på halsen.

Åååå, den rara Sonja har dukat i vardagsrummet och där finns tunnbröd som har fyllning av ost och hackad persilja och lite flingsalt och allt har gratinerats i ugnen - det är vansinnigt gott - och vi får var sitt glas öl till.

Sen kommer smörgåsar med delikat fyllning, samt kaffe.

I en och en halv timme blir vi sittandes och pratar om allt möjligt.

Om äktenskap och skilsmässor .., om Willys och Ica ..., om olika sorters blomster och om att vandra på hedmark i England.

Sånt.

Och alldeles på stört bestämmer vi att innan Sonja fyller åttio, det vill säga, inom tre års tid, ska vi tillsammans fotvandra i sydvästra England.

Typ Cornwall.

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Cornwall är helt underbart, jag har skickat lite bilder på mejlen därifrån.

Anna-Lena

Elisabet. sa...

Anna-Lena: ,-)

Menar du till mig?

Ja, jag tycker att det är sååå vackert där!

Annas mamma sa...

Åh jag blir riktigt hungrig;-)