måndag 25 oktober 2010

agnetha minns ...

(Jag mailar Agnetha på jobbet (hon arbetar som läkarsekreterare) och frågar om hon har några minnen ..., å, så svårt mitt i alla stressen, men liite kommer hon ihåg så där på stört ...).

Det är klart att man har många minnen, det poppar upp saker vid olika tillfällen, men när jag ska sätta det på pränt så står det helt stilla, vet inte vad jag ska skriva.

Minns hur pappa brukade stänga in sig för att spela på sitt dragspel (stängde alltid in sig i sovrummet för att han tyckte att han spelade så dåligt, ville inte ha publik), men jag brukade sitta utanför och lyssna, jag tyckte jättemycket om att lyssna när han spelade.

Och hur han, när vi åkte bil och han körde, alltid sjöng "Närmare Gud till dig" och man undrade om det här var sista resan ...?

När det gäller mamma så minns jag faktiskt mest henne framför symaskinen, hon sydde alltid.

Hade skräddarutbildning , så hon sydde kläder åt folk.

Agnetha

Inga kommentarer: