tisdag 26 oktober 2010

Turtlan minns ...

Min morfar och farfar har jag inga egna minnen av för jag var 2 år när de bara med någon månads mellanrum gick bort.

Men från mormor och farmor finns många många minnen.

Mormor bakade den ljuvligaste och snyggaste sockerkaka jag ätit och nånsin sett.
Djupfrysta bullar de tinade hon i en gryta på spisen på låg värme, inte i ugnen. Den Micro hon fick användes nog inte många minuter.
"Ett modernt påfund".

Eller när jag skulle reda ut i telefonen om styrka på tabletter:

Hon ringde och undrade varför en Alvedon var på 500 mg och sömntabletten var på 5 mg?

- Inte undra på att jag inte kan sova när den bara är så svag som 5 mg....!

Men när hon tog en Alvedon på 500 mg på kvällen... ja då sov hon så gott så.....
Jag försökte reda ut det hela men jag undrar om hon köpte det?
Ingen större skada ta en Alvedon på kvällskvisten och perfekt om hon somnade med hjälp av den .

Farmor hon sov middag i hammocken på sommarstugan och än idag är det som om man förväntar sig att hon ska ligga där när man kommer runt hörnet där hammocken står.

Farmor och farfar reste mycket ut i världen ( = Europa) på 50 och 60 talet. Farfar hade en liten resebyrå på sidan om sitt vanliga jobb. Det är kanske därifrån jag fått min resekärlek?

De var helt olika som personer men det var och är bara roligt.

Turtlan

Inga kommentarer: