torsdag 28 oktober 2010

Och så ...



















... är det torsdag och ute är det mörkt, fast klockan närmar sig åtta.

Gryningsljuset är dovt och mörkblått.

Och Lennart Persson i tv:s nyheter pratar upprört om mutresor och avgång och själv lockar jag på sigge och pElle .., ty snart vankas bilresa till Hässleholm och hela dagen får bli ett äventyr, ja, för den som tillhör utanförskapet och mest sitter i ett gult hus på en kulle, behövs inte mycket för att det ska bli Annorlunda.

En tiomilsresa blir ett Äventyr.

Ett sjukhusbesök ..., en titt in i en annan Verklighet.

Just så kan det vara.

6 kommentarer:

Monica sa...

Hoppas du fick en spännande dag med nya upplevelser av det goda slaget:-) och att doktorn var snäll.

Mian sa...

Trevligt med lite variation i vardagen ;)

Elisabet. sa...

Monica och Mian: någon doktor träffade jag inte, det blev röntgen av knäet i olika vinklar och sedan besök hos sjukgymnasten.

Mian sa...

Nähä... ingen doktor..
Men allt är bara bra med ditt knä, eller?

Elisabet. sa...

Mian: jag är med i ett forskningsprojekt och då är det kallelser med ojämna eller jämna mellanrum. Man har opererat in små, små, små kulor i knäet .., dom ligger så fint på rad och så kontrolleras det och man ser om allt är som det ska, ja, nåt sånt.
Förra gången var mannen från LUnd där, som har hand om det här, men inte nu, så jag fick egentligen inget veta.

Sjukgymnasten kollade hur rörligt knäet var och hur mycket jag kan böja (precis som ett vanligt knä!) och den där djävulska smärtan som jag kan få (obeskrivlig! varar i kanske 10 - 15 sekunder, som en kniv som vrids om i knäet!), det tror han - och jag med - att det är nån ner som kommer i kläm.

Elisabet. sa...

NERV, alltså.