måndag 25 juli 2011

Nya tider ...


Så är den första arbetsdagen är avklarad och det gick bra, ja, rent av bättre än förväntat.

Rara och fina arbetskamrater och duktiga är dom också.

Mattias är tillbaka från semestern och å, det känns bra!

Många semestrande kunder och tidivs långa köer.

En av kunderna har jag haft i kassan tidigare i sommar och jag har funderat och tänkt att ..., "men det måste ju vara hon ...?"

Idag frågade jag rent ut.

Jodå, jag hade rätt.

Vänlig och rar verkar hon och berättade att hon har tillbringat sina barndoms somrar i Haverdal, men egentligen är hon från Härnösand!

Se där, ja.

När jag kom hem var hallen förändrad.

Hatthyllan hade förvandlats till en skohylla.

Jag log.

Ska man tro att detta har med en viss Harry att göra ...?

Svar: ja, det ska man.

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Jojo. Skohylla. Vi hade en dörr mellan verandan med skorna och hallen utan skor. Oftast var den stängd ...

Och att man kunde kliva in i garderoben och gnaga på pumps, det hade matte aldrig klarat att tänka ut själv ...

Det konstiga var att det inte gick att äta på ett helt par, man var tvungen att ta en doja från varje ...

Ha det så bra! Hälsa Harry!

Elisabet. sa...

Cecilia N: ja, tro inte att det bara handlar om skor, även pantflaskor (han tömmer helt enkelt ut kassen ...), återvinningsburkar som väntar på att skickas iväg .., strumpor .., plädfransarna .., bröstvårtor (bits genom skjortan) ..., elsladdar .., you name it ,-)