söndag 24 juli 2011

Tre underbara skånska fönster ..


"... som hör ihop.

Vi stannar till i Vikens hamn när regnet öser ner och havet har vita gäss.

Ingen uteväder alls. Möllan har öppet när vi passerar så vi tittar in.

Spännande hur man malde sitt mjöl.

Första gången malde man 1838 fram till 1940 hör jag någon säga.
Eller om det var till 1991...

Samma fönster två gånger.
En gång när vingarna passerar i dagens blåst.



En utan vingar där man ser blåsten och regnet utanför hoppas jag.

Länk

En liten besökande hoppar upp på en pall och tittar ut på vingarna som ökar i hastighet.

Snabbt upp med telefonen och fångade det hela.

Telefonbilder Turtlan i nordvästra Skåne idag.."


//Och det kan jag ju säga .., att fönstret längst ner .., det kommer att bli ett av alla mina favoritfönster! hälsar Elisabet.

3 kommentarer:

SoF sa...

Japp! Mitt också. :) Hur mysigt och vackert som helst.

Tack!

Elisabet. sa...

SoF: det påminner lite om det norska fönstret som jag fick för ett par år sedan, med bildtexten "bror i hytte".

Evas blogg sa...

Underbart fönster med pojken!!