lördag 28 januari 2012

De är länge sedan nu ...


Fyra år sedan, närmare bestämt och det känns som att jag tappar bort henne lite.

Men ..., i slutet av mars fyller Emma 15 år.
Vädur är hon.

Och inte då .., men lite senare ska det bli av .., ty ikväll har jag bokat biljetter för två personer (Emma och hennes mormor) Från Stockholm till London, avresedag torsdag 6:e september tidigt på morgonen och hem igen på söndagen.

Impulsiv - som alltid - är hon som är mormor.

Tjopp, var det klart!

Nu ska jag bara ansöka om ledigt och boka hotellrum.

Gissa tre gånger om jag längtar ...!

13 kommentarer:

Rexxie sa...

Men.... har hon skollov då?

Elisabet. sa...

Rexxie: nej, men det blir ju bara två dagar .., du ska se att hon får nej också ,-)

Evis sa...

Behöver inte gissa , jag förstår ;) klart hon får ledigt :)

Elisabet. sa...

Evis: ja, jag hoppas det .., hennes mamma trodde inte att det skulle vara några problem, men det tror kanske alltid föräldrar ,-)

Monica sa...

Ett par lärorika dagar med mormor är väl så bra som ett par skoldagar;-)

Turtlan sa...

Kalla det för engelska lektion i två dagar på flera sätt: Engelska språket,engelsk historia, engelsk kultur; engelsk matlagning, engelsk arkitektur. Fantasin kan flöda fritt.

Härligt! Go tur!

anna of sweden sa...

Oj, vilken bra mormor hon har!

Tankevågor sa...

Säger bara ååååh så roligt!! :-)

London <3 <3 <3

bettankax sa...

Så roligt! Du är en bra mormor-förebild:))

Elisabet. sa...

bettankax: det är en fördel att få barn vid 18 års ålder, ja, EN fördel i alla fall .., när det där barnet själv får barn som blir tonåring, då är man ännu inte i käppåldern ,-)

Emma skrattade i somras när hon åkte moppe med mig och sa ..."mormor, det är så häftigt det här ..:!"

Elisabet. sa...

till er alla: ni förstår väl att detta är precis lika mycket för min egen skull?
Att bo så långt från barnbarnen är ett elände ... några dagar tillsammans på tu man hand, gör att man kan leva lite på den glädjen, ja, långt efteråt ,-)

Biggan B sa...

Åh så underbart det blir Elisabet!!
Mitt äldsta barnbarn EMMA är nu 20 år och lååååångt från mig/mormor....hon är i Quensland, Australien med sin kille Martin där dom arbetar som volontärer.
Njut av er Englandsresa!!!! Kram från Biggan

mossfolk sa...

Men åh så roligt! Jag var jätteförtjust i London. Så himla roligt för er båda!!!