fredag 27 januari 2012

Gott och Blandat ...


Fem timmar på jobb och det vänstra knäet värker konstant!
Lycka är att se minutvisaren närma sig tolvan!

Det är Malin (bilden) som avlöser, ja, tills Lena kommer .., och jag skyndar mig att handla och eftersom jag är utsvulten blir det förstås sånt som absolut inte stod på min inköpslista!

Tunna spjäll fanns absolut inte där.
Inte potatisgratäng heller.
Och inte färsk strömming (ska bli stekta med potatismos till).
Mozzarellaostar för 5 kronor styck - nej, inte dom heller - men nu finns dom här hemma!


Hämtar mina saker från personalrummet.
Ett par dockskor står intill mina klumpedunskängor.
Det visar sig vara Bodils och hon har storlek 34 på skorna, precis som min faster hade!


Ejdervägen, där bor vi.

Väl hemkommen och efter att jag har rastat harry, vittjar jag postlådan.
Ååå, ännu en glädjefylld postlådeöppning!!

Där finns nämligen ett paket från den rara Tankevågor .., med presenter till uppmuntringslotteriet!

Jag har ännu aldrig träffat Tankevågor, men för mig känns hennes handstil i total samklang med hur jag uppfattar henne - ja, genom bloggpratet i ett par års tid -.


Gudrun, med nästan likadan handstil som Lisbeth - Tankevågor -.
Och eftersom Gudrun är så underbart rar, tror jag ju att Lisbeth också är det.

Öppna, varma bokstäver utan krusiduller.
Nästan exakt som Gudrun Burwalls i Malå, hon som under hela skoltiden var min klasskamrat.


Och här är några av presenterna!
Så finurligt!!
Nu har vi ju redan spelat in den här veckans dragning, så det här får bli till nästa vecka.
Och där nästa.
Och där nästa.
U n d e r b a r t!



Hjääälp, så trött och slut på jag är efter jobbet!
Den här ishalkan har gjort att jag - broddarna till trots -, har spänt mig nåt hemskt var gång jag rastat harry och när vi går på andra rundan i eftermiddag, är jag stel som en pinne!

Efteråt sätter jag mig i soffan .., bara sitter där .., ännu iklädd Hemköpsskjortan som jag inte trivs särskilt bra i .., och anoraken, som jag älskar ..., och jag bara pustar ut.


Harry, han funderar vart husse har tagit vägen ...?

"Det är ju den här tiden han brukar komma cyklande, ja, var kan han vara ...?!"

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad roligt att brevet kom fram! :-)
Hoppas det är något som går att använda som tröstpriser!

Var rädd om knät nu i halkan!

// Lisbeth

Bloggblad sa...

Så fin bild på Harry!

Jag tycker också det är skönt att rå mig själv, men är så himla rädd för inbrottstjuvar när jag är ensam om nätterna. De kan ju inte veta att vi inte har nåt värdefullt att stjäla...

Elisabet. sa...

Tankevågor: jo, det blev jättebra!!!!!Stort tack!!

Bloggblad: vi bor ju på vischan och har nästan inga grannar som är här vintertid .., så därför är det väl inte höjden av lycka att ligga ensam. Jag är glad att harrys stora tassavtryck syns på tomten (i snön) .., man kan ju hoppas att eventuella tjuvar rekognocerar dagtid och då ångrar sig ,-)

Turtlan sa...

Så bra bilden på Harry är. Man kan verkligen undra vilka tankar som snurrar där inne i hans huvud.

Jag skulle kanske våga sova ensam i ett hus på landet. Kanske....!
Gör det på sommarstugan ibland men bara i nödfall.
Men med en hund och två katter som sällskap så skulle det gå lite bättre!

Ensamhemmakväll här också. M har barnhelg och jag utgick ifrån att jag skulle vara mer däckad än vad jag är efter dagens tandoperation ( dvs jag mår nästan helt bra, lite lite ömt bara) så jag förvarnade redan i förväg att jag inte skulle komma över...

Nu är jag för bekväm att göra det. Myser hemma med lite god mat och den TV jag vill se på.

Ha så gott!

Anonym sa...

Åh, stömmingsflundror som är så gott, en av mina favoriträtter faktiskt. Ett strömmingsminne är när vi för många år sen åt färsk helstekt strömming och jättegott potatismos på en restaurang i Vaxholm. Och surströmming är ju inte dumt heller..... ellem

Elisabet. sa...

Turtlan: ja, du förstår, han längtar nog efter husse .., det är ju han som - när han är hemma - tar honom på cykelturen (då springer harry lös) ner till hamnen och på långa kvällsrundan.
Jag är lite mörkrädd (här finns bara 2 gatlysen och ner mot havet till är det becksvart!) och vågar inte gå så långt på kvällarna ,-)

ellem: jag ÄLSKAR strömmingsflundra!! (surströmming också, i och för sig)