måndag 23 januari 2012

Utmaning från anna of sweden ....

Vad gjorde du för tio år sedan?
Då bodde jag i en liten vit länga utanför Ystad, jag var ännu gift med mina barns pappa - vi hade då varit tillsammans i 32 år - och i ytterligare två år skulle jag heta Eikedahl i efternamn.
Jag arbetade i en liten kvartersbutik inne i Ystad och älskade kunderna och mitt jobb!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Ett år sedan?
Då hade jag precis, precis börjat mitt nya arbetsliv på Hemköp i Haverdal!
Jag var hysteriskt orolig och ångrade mig bittert .., tyckte att jag var morgon körde som till slakt .., sån skräck kände jag för att inte klara av det här med post och spel ,-)

Fem snacks du gillar?
Snacks?
Tja .., cocosprickar, geléhjärtan, lantchips (men köper det nästan aldrig) Anton Berg marsipanbröd (dom rosa) och valnötter.

Fem sånger du kan texten till?
Å, du milde tid!
Jesus för väääärlden (givit sitt liv)
Stilla natt
Vem kan segla förutan vind ..?
I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut ...
Fritiof och Carmencita

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Dela med mig till barn, barnbarn, syskon, pv, pv:s dotter, svägerskan i Alingsås och exet och hans fru.
Göra mig totalt skuldfri.
Köpa mig/oss ett litet hus i Grekland
Ordna med t.ex vattenbrunnar där det behövs ...
... och annan hjälpverksamhet.
(Jag skulle absolut inte spara en hel massa miljoner på mitt konto!)

Fem dåliga vanor ...
Det finns säkerligen fler än fem, men jag kan ju försöka räkna upp några ,-)
Jag har en förmåga att sprida ut olika högar i huset - högar med papper och tidningar -.
Och dålig karaktär har jag också, borde äta mindre och röra mig mer - det är nog en dålig vana -.
Pratar säkerligen för mycket ibland.
Och kan vara oerhört disträ.
Pv säger att jag diskar slarvigt (här finns ingen Cylinda, nämligen).

Fem saker du gillar att göra ...
Fotografera, förstås.
Skriva.
Äta.
Resa.
Gå på bio.

Fem saker du inte skulle klä dig i eller köpa ...
Långklänning - never -!
Högklackade skor - aldrig i livet -!
Kläder som sitter åt i halsen - inte det heller -!
Cigaretter går också bort!
Pixasken Viol.

Fem favoritleksaker ...
Nej, det har jag inga.

Fem personer jag vill se göra den utmaningen ....
Den som känner för det, men hojta gärna när ni har gjort den!

6 kommentarer:

Rexxie sa...

Om PV inte är nöjd med hur du diskar kan han diska själv!

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: ,-)
Det är precis vad han gör också .., han påstår att han vill ha det rent.

Jag skyller på dålig syn ,-)

pralinen sa...

en lista finns hos mig...

anna of sweden sa...

Trevlig läsning så här på måndagskvällen!
Jag gillar verkligen de där listorna, märker jag.

Godnatt fråmm Skåne!

Västmanländskan sa...

Trevligt att du tittade in hos mig. Nu har jag läst din trevliga lista också.

Tankevågor sa...

Det är roligt med listor. :-)