måndag 23 januari 2012

Ny vecka - ny giv.


Bilden togs ifjol.

Fyrtiofem minuters promenad med en aningen mörkrädd harry, men nu är ljuset på väg.
Det är mörkt när vi ger oss av och nästan dagsljus när vi är hemma igen!

Det är då jag upptäcker att jag har vandrat omkring på rena isgatorna!

Och det är kyligt, men friskt och härligt ..., och alldeles tyst, förutom i det nybyggda huset ute på åkern, där två småttingar står i dörröppningen, overallklädda och färdiga för en ny vecka på dagis.

För övrigt alldeles tyst.

Och nu är det jobb och sedan en och en halv ledig dag och pv ska till Umeå på mattekonferens eller nåt sånt i slutet av veckan, så harry, sigge nilsson, pElle och jag själv, vi ska leva ensamliv från torsdag till lördag.
Jo, men det ska nog gå bra. Numera är ju värmepannan och jag själv kompisar; inte en enda gång har pannan kokat det senaste året!

Nu bär det av till affären.
Kassatjänst från kvart i nio till tre .., en härlig dag brukar det vara .., mycket att göra med nytt veckoblad och nya priser och beställningar som ska göras.

Ica-Jessica i Västerås, hon som vann tröstpriset i lördags, hon vet nog precis vad jag menar.

11 kommentarer:

anna of sweden sa...

Alldeles underbart väder här också. Tror jag ska ta en promenad med kameran.

Och du, jag har en utmaning åt dig på min blogg. Den kan du pyssla med när du lever ensamliv i slutet av veckan. :)

Tankevågor sa...

Härlig vinterbild!
Det låter roligt med mattekonferens! :-)

Anonym sa...

Vad bra då, att du fått broddar av mig. De kom så klart till användning vid morgonens promenad....
PV

Ingela sa...

Pv: Ha så trevligt på biennalen! Jag ska inte dit, men stora delar av kollegiet i båda mina jobbkommuner. Du kan nog ta med dej skidorna om du vill ta ett varv i spåren! Sonen min hade gjort premiärtur med nya skoterpulkan i lördags så det räcker nog till ett par laggar.

Anonym sa...

Ingela: Vi ska bo vid nydalasjön och skidorna ska med, garanterat.
PV

Jessica sa...

Ja, vi har gjort ungefär samma saker idag, du och jag :)

Elisabet. sa...

anna of sweden: då ska jag titta in till dig ,-)

Tankevågor: ja, underbart roligt ,-))) (med matten .... = NOT).

pV: jag har letat dem må du tro! Ska köpa mig nya, en kund visade mig sina, helt finurliga!

Ingela: det är nog skidåkningen han längtar mest efter och helst hade han nog velat att den där träffen hade varit i två veckor ,-)

jessica: jo, det är ofta samma saker att göra i början av veckan ...., men det gick bra.

Cecilia N sa...

PV! Du ska tro vad Umeå har vuxit mellan Mariehemsvägen 15E och sjön! Det är svårt att känna igen sig. Och konstnärlig belysning har de satt på 15E (och 17C).

Anonym sa...

Lycka till på resan PV och hoppas E får det bra hemma med husdjuren....
Kramar från Eva i Tyresö

Anonym sa...

Tack Eva.
Cecilia: Ja, det kanske är så att jag inte ens hittar dit. Är lovad en GPS i den hyrbil vi ska ha där uppe.
PV

Cecilia N sa...

Så länge du kör i uppförsbackar så är du väl på rätt väg? ;-)

Sen finns det ju skyltar också. Och de flesta gamla hus står ju kvar.

Fast hörnet mellan Skolgatan(Vasaplan) och Rådhusesplanaden har de rivit. Där som VF:s redaktion låg förr. Och en damklädesaffär på hörnet. När jag var där förra veckan så var det ett stort hål bakom staket där. Snopet. Inte för att jag hade något ärende dit, men den affärn har ju "alltid" varit där.