torsdag 26 januari 2012

Smått och gott ...


Igår kom med posten ett stoooort, ljusblått paket!

Det visade sig härstamma från Dalarna och när jag öppnade föll jag i gapskratt!
Där var inte bara en förpackning med Vasalopps-te, utan också två böcker - båda med titlar som handlar om att få Ordning & Reda och det, om nånting, visar att avsändaren är innehavare av en stooor portion humor!

"Snälla, kan du inte montera dörrar framför garageingången!" gullbad jag en dag pv.
Till min häpnad svarade han att det redan fanns dörrar - men längre in -, det man ser rent ytligt, det är bara carporten!

Ahaaaa! Men så långt in i gömmorna hade jag aldrig kommit!

Nu på morgonen, när ljuset återvänt, gick jag ut och tog den här bilden.
Som ni alla förstår kommer boken att bli till stor glädje och nytta.

Tack snälla, rara Solveig!


En som redan har läst den där boken ..., är grannen.
Så här ser det ut i deras garage som sitter ihop med pv:s och därför - alltid - blir ett jämförelseobjekt.
Vänligen notera alla upphängningskrokar.
Det händer ibland att där är o-ordning .., ja, så där så att den rare Göran måste rätta till presenningen några centimeter, men det är också allt.


En inköpslista från Dalarna följde också med.

Det är inte ofta man hittar listor där någon har börjat skriva så långt ner på papperet.


Från Dalarna hoppar vi till Västergötland!

Titta, vad pv kom hem med igår!
Mjölk från Falköpings mejeri och då kom vi - naturligtvis - osökt att tänka på Mian.


Och så Halland.
En inköpslista skriven av min arbetskamrat Lena - hon som är den stora tryggheten för oss i kassan -!
På baksidan av listan skymtar hennes häst-spelsrad .., ja, V65 eller V86 eller V75, jag lär mig aldrig vilken det är!

Själv råkade jag igår nudda Svenska-Spelskärmen lite för hårt och ut kom då en spelbong för Europatipset. Tjugotvå kronor kostade den och i stället för att klicka på makulera, köpte jag den själv och nu är det bara att invänta miljonerna!

9 kommentarer:

annannan sa...

OM någon av dom där böckerna verkligen är bra vill jag gärna veta det. Jag är inte ute efter att bota någon annan; här handlar det om egenvård.

Anonym sa...

Det är svårt att göra om folk.....Jag samlar och sparar och pular in i hörnen och med åren blir alla hörn fyllda.
Men dottern kommer och röjer.HÅRT
Det blir mindre damm och det blir lättare att hitta MEN jag kan inte själv fixa det. Det är svårt att skiljas från det som jag sparat och kanske en gång behöver.
Kram från eva i Tyresö

Elisabet. sa...

annannan och eva i Tyresö: det är inte bara pv, det här med oreda gäller mig själv också. Jag bygger högar .., och flyttar sedan högarna runt, runt.
Pv har mer ordning på vissa områden .., eller hade ,-))
Nån har väl stökat till det.
Men jag DRÖMMER om garderober med hyllor och korgar och lådor märkta med "snören, tejp .., lim" och så hittar man PÅ EN GÅNG.

Mian sa...

Mjölk från Sveriges kotätaste kommun!
Smakar den bra??

Cecilia N sa...

Om man har en inköpslista som är som en kassakvittorulle ungefär så börjar man skriva nerifrån.

Det kan hända att den i Dalarna brukar ha en sån så att vanan sitter i.

Elisabet. sa...

Mian: jättegod!!

Cecilia N: jo, det är klart .. , så kan det vara. Men jag har ändå aldrig sett det någonsin förut ,-)
Själv skulle jag nog riva av - vad jag tror är - lagom bit ,-)

Hjortron sa...

Tack för att du uppskattade min "skickning"! Inköpslistan hittade jag i en hemköpsvagn -inte jag som skrivit - det kan man räkna ut (libresse ..) -jag skriver mer i ordning efter som det står i affären, ett elände då det flyttas om förstås! "Rensa i röran" av Karen Kingston är först och bäst i raddan av "rensa-böcker" -Ser fram emot vecka 9 - det finns ett jättefint kondis i Malung! Lef o må

Elisabet. sa...

Lifeblog: ja, allt var sååå uppskattat! Och det blir perfekt med Malung!

Cecilia N sa...

Nää, man låter den sitta kvar tills det är dags att handla, då vet man ju var man har den.

River av när det är dags att fara på affärn.

Min mamma har en sån lista. Den sitter på en speciell hållare av trä.