måndag 23 januari 2012

I hemtidningen ...



... läser jag om Bertil Hansson som inte längre finns .., en för mig helt okänd människa.

Men när jag har läst om denne solbrände man med sina blå ögon, blir jag så inutivarm.

Så här - bland annat - skriver de anhöriga om honom och jag har kursivmarkerat det som gjorde mig så glad.

"Hans Gudstro bar honom genom livet och Medle EFS låg honom varmt om hjärtat, där han både sjöng i kör och hjälpte till där det behövdes. Han ställde alltid upp för familjen, oftast sjungande eller visslande, och det räckte även till andra.

När tillfälle gavs lade han sig gärna och lyssnade på musik eller fällde ut solstolen mot garageväggen och när barnbarnen kom ägnade han med glädje sin tid åt dem.

En mer godhjärtad morfar och farfar kunde man knappast få."

Den stilige Bertil blev 83 år och har bland annat arbetat som golvläggare.

2 kommentarer:

Tankegång sa...

Vad fint skrivet om honom .. och nu blir han ihågkommen i din blogg också .. det gör mig varm..!

Mia/ själv bloggare och fb-vän :)
(Tack för sista-minuten-gratulationen!)

Cecilia N sa...

Visst är han lite lik Georg Rydberg?