tisdag 24 januari 2012

Ledig dag ...


Femton grader varmt i köket och tänk, att man vänjer sig.
Nu eldas det i pannan, men mer än 18 grader vill jag nog inte ha inomhus.
Ovanligt kyligt ute och när jag hämtar tidningen snö-knarrar det under skorna.
Med havet bara några hundratal meter bort, blir kylan rå - jo, jag lovar -!


Och fågelserveringen har öppnat för dagen.
På menyn finns skivade äpplen (beställs ofta av koltrastarna), samt diverse olika frön.
Så här på morgonkvisten är det mest finkar som har slagit sig ned vid borden.
Senare kommer säkert gulsparv och diverse mesar och titor.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

....och jag ler när jag läser det här. För ute på takterrassens fågelservering här har det också serverats skivat äpple. De verkar ha samma beställningsvanor de där koltrastarna såväl i landet Halland som i storstan.
På menyn idag fanns även cheddarost, valnötter och rivet av cocosfett.

Elisabet. sa...

Tankevågor: jysses, så fin frukost era fåglar får! Nu var jag ute med lite krossade valnötter .., men det här med rivet cocosister var ju finurligt .., jag ska köpa ett paket idag!

Jessica sa...

Och jag som tyckte vi hade kallt i huset i morse - 18,5 grader ;)