lördag 28 januari 2012

Eftermiddag ...

Den hemkomne pv (härligt att ha honom hemma tycker harry och hans matte!) sitter i soffan och ritar på Friggeboden, som blir större än en ordinarie Friggebod.

Själv försöker jag klippa klorna på harry och ja, jag har varit med om sånt som varit enklare.

Ack, om Lisette hade varit vår granne!

Och SVT visar debatten hos Kristdemokraterna om vem som ska bli ledare för partiet!

Sååå uppfriskande med en öppen debatt, där olika distriktsordförande får lägga fram sina åsikter - för eller emot den nuvarande partiledaren - inför hela svenska folket!

Och så oerhört långt ifrån den nästan nordkoreanska modellen som (s) har och när jag läser artiklar där man skrivit om "Vår Käre Ledare" (herr Löfven, alltså, å, det ger mig rysningar .., känns som Samlad Tropp i ett nötskal, eller som ett väckelsemöte i Filadelfia .., jo, jag har varit med om dem ...) så påminner det än mera om hur det var med Kim Jong Il.

(Däremot tror jag visst att S.L. kan bli bra som partiledare, det är mera sättet man väljs på som jag finner hur galet som helst).

Sånt här - total öppenhet - tycker jag om!

8 kommentarer:

Monica sa...

Instämmer om politiken, att den "gamle" sitter intill och applåderar den "nye", undrar hur han känner sig inuti? Och så sitter veteranerna i hyllningskören och kiknar av skratt, ja konstigt är det.

gunnar i vaplan sa...

När det gäller rysningar så är det Mats O och Göran H och den politik dom företräder som ger mig ruskiga rysningar.
Då spelar de ingen roll hur öppet själva valet av partiledare är.

bettankax sa...

Håller helt och fullt med Gunnar.

Elisabet. sa...

Monica: ja, jag har också undrat .., och sen ska man skaka hand och smajla ,-) Jag menar, hur det än går.

gunnar och bettankax: nä, det överlever jag .. min mamma röstade på KDS och hon var en av de klokaste människor jag har jag känt och jag kan kan lätt hitta tokskallar i andra partier också ,-)
Men jag röstar inte på KD.
(Och ja, jag vet vad ni menar, partiprogrammet, kanske inte personerna.)

gunnar i vaplan sa...

Elisabet: Och tänk vilket fantastiskt land vi bor i, där vi kan tycka och tänka fritt och öppet. Yttrandefriheten i tal och skrift är något som vi alla måste värna om.
(Det är ju inget man kan ta för givet.)

Och såklart "allemansrätten" också!

Vi har det nog väldigt bra ;-)

Elisabet. sa...

gunnar: ,-)
Ååå, vad jag tycker om dig!

Jag tänkte .., efter att jag skrivit det jag skrev, att det är kanske inte konstigt att jag inte direkt får hemska tankar när det gäller KD .,. för jag ju också så oerhört många goda erfarenheter av människor i kristna sammanhang.

Det har jag verkligen.
Och jag känner hur jag omedelbart går i försvarsställning, även om jag inte röstar på dem ,-)

Men jag tycker verkligen om det här med debatt om vem man ska rösta på.

Och jag håller med dig Gunnar om det här med yttrandefriheten. Hade det här varit i nord-korea hade vi nog hamnat i arbetsläger eller skjutits rakt av om vi kritiserat ledaren eller partiet.

Tankevågor sa...

....och jag hoppar över att kommentera något om politiken som jag just nu är så rejält less på...

Funderar istället över PV's ritningar. Skulle vara spännande att höra lite mer om.
Jag är så himla glad över vår utbyggnad som vi gjorde ute på ön och glad att Anders fick till ritningen precis som jag ville ha den. :-) ( som han också ville ha såklart)

Klippa klor är tufft. Vår Roxy har svarta klor och det är så svårt att se. Tror hon känner att jag blir nervös...

Elisabet. sa...

Tankevågor: det är knepigt med den där ritningen .., vi har tittat på olika små stugor/friggebodar och så har pv utökat lite.
Det blir ett allrum, ett litet sovrum, dusch/toalett och köksavdelning. Meningen är att vi ska kunna hyra ut det hela sedan (sommartid) och dra in lite pluring när vi - om vi lever då - är pensionärer med eländiga pensioner ,-)
Sommartid vimlar ju här av turister!