onsdag 8 februari 2012

Bara en bit ifrån bäcken ...


... där den där badbollen har legat och rullat runt, runt i månader .., finns en liten röd byggnad..

Alldeles utanför dörren ligger några begagnade hästskor och då förstår man ju att det där lilla huset, det har en gång varit ett stall.

Det har hänt att jag med kupade händer för ögonen kikat in genom fönstret .,. så där mer som i smyyyyg.

Idag kände jag på dörren .., tryckte ner handtaget lite försiktigt och till min förvåning var dörren inte låst.


Inga hästar finns där inne, men spåren av ett hästliv, jo, det finns kvar.
Och en klocka som stannat på tjugosju minuter över elva.


Kvarglömda vantar i ett fönster.
Och överallt damm.


Några boxar med halm på golvet.
Rep.
Kraftfoder i en säck.
Råttgift.


En gammal klockradio.
Genom fönstret skymtar harry, där längst nere till höger.
Och ännu längre bort .., vägen till Falkenberg .., åkrarna .., och bergen som är blå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

läste precis att färre än 1 av
10 000 kan få mardrömmar av voltaren.
Kanske dags att sluta för du är säkert den där enda.
PV

Elisabet. sa...

Pv: hahahaha ..., ja, jag vet att T brukade säga att läkemedelsbolagen borde ha mig som testperson, för finns det en biverkning så får jag den garanterat ,-)

SoF sa...

Du verkar vara besläktad med mig och tPix - för vi tar alltid tillfället i akt att kika in (ev. gå in) i gamla övergivna byggnader.
Kanske, kanske finns det "skatter" att fotografera...

Varma kl: 18-hälsningar!

Evas blogg sa...

Men åh vilka fina bilder från en tid som flytt!

Elisabet. sa...

SoF: ja, fast jag är ju så enjängd av mig och tog för givet att det var låst - i tre års tid har jag tagit för givet just detta - så det tar tid för mig ,-))

Eva: på cementplattan framför dörren står inristat 1999, så det är nog inte så gammalt som det ser ut att vara. Men dammigt så det räcker och blir över ....