söndag 5 februari 2012

Upphittat ...

8 kommentarer:

Mian sa...

Oj en lista ;-)
Sparar du listorna när du bloggat om dem?
Tunga är gott - har ni det i charkdisken i affären där du arbetar? Min farmor köpte tunga som smörgåspålägg då och då.
(Det ser inte ut som om listan är skriven av en äldre person.)

Sven Teglund sa...

Vi äter alltid tunga på juldagen. Det är en tradition som alla i familjen gillar utom mellansonen.

Det är supergott, med svampsås och potatis.

Anonym sa...

Tunga är så gott men man måste beställa.....
Gristunga är lika bra som kalv.

Good Luck?????
Kram från eva i Tyresö

Jessica sa...

Nu har jag läst krönikan in Handelsnytt! :)
Jättebra skrivet och tack för att jag fick vara med! :)

Kram på Dig!

Steel City Anna sa...

Blir det grape eller blir det inte grape :)

Cecilia N sa...

Någon har rivit av nedersta delen av ett engelskaprov/-tenta för att gå och handla.

Undrar vad "runt" är för något.

På min lista brukar det stå "gröt", men det är för att det är så långt att skriva rågflingor, och de ju inte används till något annat än att koka gröt på.

Ruta Ett sa...

Apropå tunga:
A: Nej jag äter inte tunga!
B: Varför inte det?
A: Nej; jag vill inte äta det andra har haft i munnen.
B: Äter du ägg?

kram från Gbg

Elisabet. sa...

Mian: nej, oh nej, då skulle ju huset svämma över! Här ligger ändå drösvis med listor lite här och var ,-)

Sven, Eva och Mian igen: jag tycker om tunga som pålägg och det gör mig inget att jag ser vad det är ...., och aldrig har jag hört talas om att man äter det på juldagen .., men det kanske är "lokalt" ,-)

Steel City Anna: jadu .., det kan man fundera över ,-) Vi har haft extrapris på grape, så det blev säkert några såna.

Cecilia N: ja, så kan det ju vara!
Runt ...? Kanske ett bröd?
Knappast Året Runt, det tror jag att skribenten är för ung för.

Jessica: kul! Idag kom en för mig obekant kvinna till kassan och tackade .., hon hade läst det. Arbetade åt ABF och dom hade tidningen ,-)

Ruta Ett: ja, eller äter man skinka ...?