måndag 6 februari 2012

I morgon ....


... åker vinsterna iväg med posten!

Om ni visste hur inutivarm jag blev när allt var inslaget och klart .., och jag tänkte att ..., å, det blir som ringar på vattnet det här.

Förstapriset kommer från Lisbeth på Tankevågor (dom vackra skrivböckerna, bokmärket och påsen med solrosfrön), tröstpriset - finurlig disktrasa - är skänkt av Anne i Mantorp (som jag inte alls känner, men som har funnits med här på bloggen i många år) och en påse solrosfrö åker även iväg till Skellefteå (Tankevågor igen) och portot är från madamen i Mantorp!

Allt jag behöver göra är ett slå in och posta!

Förra veckan var det så bedrövligt illa ställt med omslagspapper och stackars anna of sweden och bente fick tråkiga paket, men nu ska det bli bättre .., - jag tittade in på bokhandeln i Falkenberg nämligen - och så känns det mycket bättre att posta nånting som man tycker ser fint ut.

Sand och snäckor medföljer vinsterna, men inte mycket sand .., ty det är stenfruset där nere vid havet och jag fick verkligen gräva för att få upp lite-lite.

Tack igen nu Tankevågor och Anne i Mantorp!

Och nu några bilder på vad jag fyndade idag, till kommande dragningar:


En handbroderad löpare (jodå, den blir säkert fin i någon sommarstuga!) och ett stenhjärta.


Böcker .., fina kort som man kan sprida glädje med.
Ytterligare några disktrasor.
Den längst uppe till höger, kommer från Anne i Mantorp.


En vacker duk - även den handbroderad - som lämpligen borde gå till någon folkpartist.


Så här ser den ut i närbild ....
Och inte att förglömma - men inte på bild -, anna of swedens egendesignade örhängen!


Och så köpte jag en stoooooor, härligt somrig duk till mig själv.
Den är fyrkantig och täcker nästan hela bordet.
Kostnad: 49 kronor!
Allt utom korten inhandlades på Röda Korsets "Kupan" (återvinning) i Falkenberg!

7 kommentarer:

Cecilia N sa...

Lätt som en plätt -- när man kan det!

Om du har öppet vatten vid sandstranden så är det så fiffigt att sanden i vattnet inte är frusen.

Elisabet. sa...

Cecilia N: men se, det har vi inte nu - öppet vatten vid strandkanten - .....

Nu vågar jag inte ha harry lös där nere .., av rädsla att han springer ut på isen.

Mian sa...

Du är så generös, jag blir helt varm i hjärtat!

Elisabet. sa...

Mian: det vet jag flera som är! Vi har hundra böcker säkert från någon som bor i Västergötland ,-)

Monica sa...

Vilka fina presenter! Och så söta dukar, väldigt fina! Här är det lite svårt att göra fynd på Röda Korset och andra secondhand, de är så populära och sakerna ryker snabbt. I både slott och koja inreds det, studenter, främst tjejer, inreder personligt och jättefint med saker de gör om till låg kostnad och i stora fina sekelskifteshus här så är det samlingar från golv till tak med fynd, en del säljer också själva sedan. Och det borras kakfat av fyndporslin och jag vet inte allt:-).

Monica sa...

Och så bra du är försiktig med Harry så han inte får segla runt på nåt isflak:-)

Elisabet. sa...

Monica: nu var jag nästan först på plats .., det kanske var därför?

Den här stora duken är helt fantastiskt fin!!

Och ja, det skulle se ut det om han seglade iväg mot Danmark till ,-(