torsdag 9 februari 2012

Och ytterligare några kvällsfönster ...


"Här får du två fönsterbilder från vår lilla by.

(Detta är den första, hälsar Elisabet).

Den ill-lila färgen har jag bara sett härnere men på något konstigt sätt passar den faktiskt in.
Föreställ dig den färgen på en svensk stadsgata!

Kram från Monet."

Till Monet: jodå, det kan jag föreställa mig! I Ystad har nämligen en frisör en ill-rosa-lila (mer rosa än lila) ytterdörr till sin salong och om denna dörr var det ett fasligt spektakel innan den blev godkänd.
Om den blev/är vacker?
Nej, det tycker jag inte.
Men andra kanske har en annan åsikt ,-)

2 kommentarer:

SoF sa...

Så charmigt i sin o-perfekthet och med annorlunda färgval.

Direkt förflyttas man via bilden neråt kontinenten, och jag som inte reser längre kan ändå resa med hjälp av bilder.
Härligt!

Varma flödande solskens-hälsningar!

Trevlig helg E!

Elisabet. sa...

SoF: och jag faller pladask för alla växterna där nere vid väggen ....!