tisdag 27 mars 2012

Här och Nu ....


Klockan ett ska det börja arbetas, men innan dess tar jag moppen och susar iväg till stranden i Ugglarp, bara några kilometer norrut.

Där plockar jag snäckor, som ska skickas med vinsterna i Uppmuntringslotteriet.

"Plockar", är helt fel ord .., man ö s e r in snäckor i påsen!


Trots handskar är det iskallt om händerna på ditvägen, men hemåt har jag solen rakt mot mig och jag hör lärkan och ser ett rådjur .., och jag möter en äldre dam som är ute och stavgår.

Livet när det är som allra bäst.

5 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Ja du kan ta vara på livet.
Det finns folk säkert i närheten som varken ser snäckorna eller lärkan.
Vi kommer i påsk och ser alltihop.....

Monica sa...

Vilken rikedom du har där:-)

walkingthecamera sa...

havet, fint! jag reser till mitt hav nästa vecka. gotlandshavet. längtar!

Elisabet. sa...

Eva och Monica: ja, det kan ni tro! Ibland tänker jag att det är ju rent underbart .., och allt detta är gratis!

walkingthecamera: å, jag förstår dig!

Steel City Anna sa...

Så vackra färger!