fredag 30 mars 2012

Turtlans bästa den här veckan ....


Tisdag och onsdag kväll är mina höjdpunkter denna annars så hektiska jobbvecka.

På tisdag kväll firade vi  lite i efterskott M:s födelsedag. Lillasyster hade bakat en
kalasgod kladdkaka med frusen vaniljvisp uppe på.
Vad hon kan den tjejen. Månne det bliva en konditor av henne?
Där satt vi runt köksbordet och småpratade om tillvaron. Om skolan, lärare, hur man räknar ut mattetal, Sverige under tiden mellan världskrigen ( nästa dags skrivning för storasyster) London, gymnasieval och en massa annat.

Helt enkelt en härlig stund med två tjejer med kloka tankar!






På onsdagskvällen väntade teater:

Jag säger det att om Ni får chansen och bor i en stad där de dyker upp så säger jag bara
KÖP BILJETTER!
Denna härliga teatergrupp som heter 1 2 3 Schtunk bjöd oss på skratt, fniss, oj då, liten tår och högsta klassens teater. Mycket improvisation och saker liksom bara händer under kvällen.
Som publik blir man involverad på ett härligt sätt i pjäsen och sitter man längst fram så kan man bli väldigt involverad i det hela. Ett tips är att inte köpa biljetter längst fram om man är lite av den blyga sorten....

Jag ler fortfarande när jag tänker på det hela och dessa härliga clowner!

Kolla på turnéplanen och köp en biljett för att få en härlig stund! Ni missar något annars!

Teatergruppen hittar Du här.


Fredagskvällhej från mig!


Turtlan

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Just det... såg Du att Halmstad var med på turnéplanen.... Rekommenderas!

Turtlan sa...

Just det... Halmsty är med på turnéplanen... Rekommenderas väldans :-)

Turtlan sa...

Så konstigt det blev nu... Dubblett o felstavat. Ops.

Elisabet. sa...

Turtlan: det spelar ingen roll .. jag förstår vad du menar ,-)