fredag 30 mars 2012

Harry berättar om veckans bästa ...


"Det bästa för mig under den här veckan, det vet jag precis vad det var: det var idag när jag fick träffa grannhunden Zingo.

Nedanför det gula huset finns ett litet rött hus. 
Det huset har stått tomt i mer än ett års tid, men idag kom en tant flyttandes dit och hon hade med sig en gulbrun hund - en blandning av kelpie och labrador - och den hunden fick jag träffa och leka lite med och det var jättekul!

Zingo är inte så van vid andra hundar, så han sprang mest och skällde och visade sina kraftiga hörntänder så fort jag kom i närheten, men efter en stund ville han leka bara lite, lite och jag tror nog att vi ska bli bra kompisar sen.

Hans matte tog min matte i hand och sa att .."kanske skulle jag presentera mig, jag heter Elisabeth, men kallas Liza (som lajsa) och då sa matte ..."och jag heter Elisabet och kallas Bettan", det var ganska kul, tycker jag.

Nåt annat roligt som har hänt, är att våra närmaste grannar - Gun och Göran - nu har kommit hit för sommaren.

Då blev matte jättejätteglad!

Matte tycker det är roligt när det blir lite folk på gatan och att det lyser i fönstren här intill, särskilt när husse ska resa bort om några veckor.
Han ska nämligen till Norge med jobbet och då blir matte ensam hemma i flera, flera dagar.

Och så var ju lillmatte AnnaPanna hemma och hälsade på.
Eller, hon tittade på en häst och bodde här hos oss.

Min matte är AP:s mamma, det hade jag nästan glömt .., och det var skönt att sova i sängen hos Anna, - förresten har hon en liten hund som heter Nelly och är ganska bestämd av sig - hon vill aldrig leka, men jag tycker om henne ändå.

AP var jättejättesnäll och kliade mig under hakan när jag låg i hennes knä i soffan.

Nu vet ni vad jag tyckte var bäst.
Det var det där med den nya hunden.

Kanske kan jag be att matte tar en bild av honom i morgon?

Hälsningar Harry Göransson - Nilsson."

3 kommentarer:

Christina sa...

Vilket superfint foto!!!

Elisabet. sa...

Christina: ja, det blev lyckat .., att harry råkade titta upp lite gör ju hela alltet ,-)

Lisette sa...

Bästa Harrybilden OCH dagboksidan hittills. Gulliga Harry!