onsdag 23 januari 2013

Och här är vinnarna ...

"Å, hempressad apelsinjuice .., så gott!" säger pv.

Det var bestämt att det skulle bli dragning i lotteriet vid tolvtiden och bråttom var det, för jag skulle ju arbeta extra, så nu körde jag in till stan i god tid, och där var - till min förvåning - även pv, som hade kommit från gymnasieskolan inte långt därifrån ..., och nu skulle det bjudas på hemlagade kåldolmar! 


Sååå god är maten - som alltid -!
Fram och åter till köket springer Sonja! 
Intill mig sitter Gösta med sina lurviga armar.

Mr Aldrigde, som gillar kitesurfing och har en bror i Australien.

Roger (Rådjer) - svärson till Sonja och Gösta - kommer också på lunch.
Denne engelsman arbetar som hantverkare och just idag är han i stan och renoverar ett badrum.
"Roger, tänker du på engelska eller svenska ...?" frågar jag och får veta att trots alla år i Sverige, så är det engelska som det funderas på.
Sånt tycker jag är intressant.
Undrar just hur det är med Steel City Anna? Engelska eller svenska i tänket?


Dags för dragning.
"Men du,  jag har en bok av Joe Nesboe, norrmannen .., den kan vi också lotta ut!" säger Gösta.
Och så tar han sig en titt på de övriga vinsterna.


Här är vinsterna. 
Bara att välja för 1:apristagaren och läsdagboken ingår.
Tack Biggan i Hudiksvall och Gösta för vinstsponsringen!
Och tack alla ni som skickat portobidrag!  

 

Efter lunchen blir det så dragning i uppmuntringslotteriet! 
(Filmen är lite rörig och skärpan inte den bästa .., den som inte orkar titta, men gärna vill veta vilka som vann, kan skrolla längst ner i inlägget, där finns svaret.)

Grattis, grattis till vinnarna! säger jag.
Vinnaren får välja mellan tre böcker: dom två som syns på filmen, men även Håkans Nessers pocket "Himmel över London".

Tack till alla som delade med sig av glädjen! 


Efteråt är Gösta trött och går och lägger sig på sängen i sängkammaren och just då ringer det i min mobil .., det är chefens fru Bodil som säger att dottern Madeleine tar mina timmar, ja, om jag vill .., och jag, som just då har tagit på mig anoraken och gjort mig klar att åka hemåt för att hinna till jobbet, blir överlycklig!! 

Sonja hämtar kaffekoppen som jag tackade nej till och så blir det hembakad finsk pinne till efterrätt och allt känns bra.Och det sjungs "Ja, må hon leva!" och fru Pehrson kommer med en vacker bukett tulpaner - "vi såg dig ju inte på din födelsedag ..." - säger hon, varmt leende.

Det finns faktiskt inte ord för hur mycket jag tycker om dom här människorna!

Stort grattis nu till ellem i Skellefteå (1:a-priset, hon får välja bok) och Gunnar i Jämtland! 

Ps. Och sen, när jag kommer hem, upptäcker jag att det minsann finns fler lotterier! 
Jag säger bara en sak: vilken  u n d e r b a r  VD det är i det här företaget! Ds.






7 kommentarer:

Ulrika sa...

Ska kolla på filmen om en stund, vill bara säga att åh vad jag gillar dina foton!
Och vad härligt att du fick vara ledig i alla fall!!

Kraaam!
från en som tänker på engelska och som när hon läser på böcker på svenska samtidigt liksom läser texten på engelska.

Elisabet. sa...

Ulrika: kram på dig själv, du!

Evas blogg sa...

Grattis till vinsten Elisabet! Det är du värd.

gunnar i vaplan sa...

Oj, hoppsan! Jag vann...!
Alltid lika roligt att vinna, ska bli spännande att se vad som dimper ner i min brevlåda ;-)
Kram till er alla.

Anonym sa...

Tack så mycket Gösta för att du drog min lapp! Och tack Elisabet!Jag väljer Läsdagboken. Har länge tänkt skaffa en sån men inte kommit mig för.Läser ganska mycket men glömmer lätt titlar och och ännu lättare författare. ellem

Anonym sa...

I många år, alltså innan jag fick min forsta dator, tänkte jag nästan uteslutande på engelska. Nu dyker tankar på mitt modersmål upp allt oftare.

Lillan i Cornwall
(nästan 45 år i England)



Anonym sa...

Vilket roligt Uppskattningslotteri också! Fick du den härliga schalen?
/biggan