tisdag 21 maj 2013

Då och nu ....

En gång i världen brukade kunder säga ..."men vet du vem du är lik ...., jo ...!" och så sa dom namnet och det var väl inte det sämsta.

Nu är det andra tider.

Igårkväll sa en mamma att "vet du Elisabet, min 5-åriga dotter, hon tycker att du är så himla lik ...!" och jag tänkte att det ska bli spännande (läs: intressant, smickrande ...) att höra vem det är.

Det var det inte.

Nu är jag lik den här madamen.

Jag log precis hela vägen hem när jag tänkte på saken.

7 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Haha - Jojo!
Det var väl det jag alltid har anat.

Evas blogg sa...

Hahaha......men de är ju söta ju.

SoF sa...

Jo men de där reklamfilmskvinnorna har nåt speciellt..!! :)

cruella sa...

Haha, det var riktigt roligt!

Eva i Tyresö sa...

Jag tycker inte du liknar henne!

mossfolk sa...

Hahaha. Nu tycker jag förvisso kanske inte att ni är värst lika... men jag fnissar fortfarande :))

Elisabet. sa...

till er alla: jag tycker faktiskt att det finns vissa likheter och ler gott (ja, åtminstone ibland ...) åt tösens reflektioner ,-)