onsdag 22 maj 2013

Idag ...

 ... fyller världens bästa Sonja Pehrson 80 år!

Jag undrar hur många människor i mitt liv som jag har mött, som så - på en gång - skänkt så mycket värme och kärlek, som just Sonja?


Första gången vi möttes var några veckor efter min mammas död.
Min högra handled var gipsad och jag satt på pv:s då inglasade altan och där skulle vi träffa Sonja och Gösta och Hilda och Patrik var också med.

Jag kände mig osäker och ..., ja, inte visste man om det här skulle bli något bestående och att då träffa pv:s släktingar .., kändes aningen .., ja, oroligt.

Sonja, som alltid bjuder på nåt gott ..., så där i all hast.

Och så kom Sonja och hon slog sig ner och sa, med sin snälla röst, att hon hade hört att min mamma gått bort och hon lade sin hand över min gipsade och strök försiktigt över den och jag tyckte att hon var världens snällaste människa!

Det tycker jag fortfarande.

Sonja .., småländska, före detta distriktssköterska .. omtänksam .., glad, varm, rar, go .., vänlig!

Stort grattis och jag är sååå glad för att du finns, Sonja!

6 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

Härligt med sådana människor!
De behövs sannerligen!

Ulrika sa...

Grattis på födelsedagen Sonja!!

Cecilia N sa...

Grattis på födelsedagen, Sonja!

Monet sa...

Grattis säger jag också. Eller Merci från Frankrike för de vackra servietterna!

Turtlan sa...

Grattis Sonja från mig med!

Vissa personer känner man snabbt tillit och värme till. Hon är säkert en sådan!

Evas blogg sa...

Grattis Sonja!